Açık Akademik Arşiv Sistemi

Beden eğitimi ve spor yüksekokulları özel yetenek giriş sınav sistemlerinin değerlendirilmesi (Model önerisi)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor İ. Tayfun Ulusoy
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:19Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:19Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Geri, Serdar. (2004). Beden eğitimi ve spor yüksekokulları özel yetenek giriş sınav sistemlerinin değerlendirilmesi (Model önerisi). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93534
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Bu çalışmanın amacı; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümlerinin, öğrenci seçiminde kullandıkları özel yetenek giriş smav sistemlerini değerlendirerek bir sınav modeli önerisi sunmaktır. Araştırmamızda üniversitelerin 2003-2004 Eğitim-Öğretim yılı özel yetenek giriş smav kitapçıklarından motorik özelliklere bağlı olarak yapılan smav sistemleri ve sınav sistemlerinde kullanılan test bataryaları veri haline getirildi Bu veriler SPSS for Windows 11,5 programına aktarıldı ve çapraz tabloda değerlendirilerek % dağılımları belirlendi. Çalışma sonuçlarına göre tek aşamalı smav sistemim tercih eden üniversiteler %44,4; iki aşamalı sınavı tercih eden üniversiteler %55,6 bulunmuştur.Tek aşamalı sınav sistemi ile öğrenci alan üniversitelerin 1500 m Erkek / 800 m Bayan koşusunu uygulama oram %50; 100m sürat koşusunu uygulama oram %50; koordinasyon testini uygulama oram %87,5 olarak bulunmuştur. îki aşamalı smav sistemi ile öğrenci alan üniversitelerin 1500 m Erkek/ 800 m Bayan koşusunu uygulama oram %50; 100m sürat koşusunu uygulama oram %50 olarak bulunmuş; koordinasyon testinin de üniversitelerin tümünde uygulandığı bulunmuştur. Elde edilen veriler doğrultusunda Türkiye'deki beden eğitimi ve spor yüksekokulları öğretmenlik bölümleri özel yetenek giriş sınavlarına yönelik mevcut uygulamalar değerlendirilmiş ve tartışılarak smav sisteminin yeniden yapılandırılması hususunda önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Spor Öğretmenliği, Özel Yetenek Giriş Smavı, Model Önerisi
dc.format.extent VIII, 74 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Beden eğitimi ve spor yüksekokulları
dc.subject Beden eğitimi ve spor öğretmenliği
dc.subject Öğrenci
dc.subject Özel yetenek
dc.title Beden eğitimi ve spor yüksekokulları özel yetenek giriş sınav sistemlerinin değerlendirilmesi (Model önerisi)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Geri, Serdar
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record