Açık Akademik Arşiv Sistemi

Marka yaratmak ve Türkiye hazır giyim sektöründeki önemi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Gültekin Yıldız
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:15Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:15Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Pekanlar, Metin. (2003). Marka yaratmak ve Türkiye hazır giyim sektöründeki önemi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93484
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Günümüzde işletmelerin müşterinin önemini anlamaya başlamaları ve yüzlerini müşteriye dönmeleri ile birlikte müşteri odaklı olmak ve çalışmak çok daha fâzla önem kazanmaya başlamıştır. Artık müşteriler oyunun kurallarının belirlenmesinde önemli bir faktör haline gelmiştir. Rekabet avantajı elde etmek ve sürdürebilmek müşteri odaklı olmakla mümkün olabilmektedir. Firmalar ürünlerini üretip müşterilerine sunmalarına kadar olan süreç içerisinde bu ürünlere bir çok katma değer eklenmekte ve müşterinin isteyeceği ve arzulayaeağı bir biçime sokulmaya çalışılmaktadırlar. Sonuç olarak her zaman tercih hakkı müşteriye aittir ve bir hayır cevabı yapılan tüm faaliyetlerin boşa çıkarabilmektedir. Küreselleşme ve Uluslar arası ticaret anlaşmaları sonucunda gelinen noktada bu sektörde uygulanan kotaların kaldırılarak ticaretin serbestleştirilmesi sonucu ülkeler çok daha çetin bir rekabetle karşı karşıya kalacaklardır. Uzakdoğu ve Çin sahip olduğu ucuz işgücü sayesinde büyük bir maliyet avantajı elde edeceği için, bu sektörde Türkiye gibi üretiminin büyük bir bölümünü fason olarak gerçekleştiren ülkelerin karşısına gerçek bir tehdit olarak çıkacaktır. Böyle bir ortamda fason üretim yerine kendi markalan için üretim yapan, yüksek kalifiye iş gücü gerektiren teknik tekstile yönelmiş ülkeler ayakta kalabilecek ve rekabet avantajlarını koruyabileceklerdir. Tekstil ve Konfeksiyon Sektörü açısından da markalar rekabet avantajı elde etme ve rekabet avantajını sürdürebilmede çok önemli bir role sahiptirler. Bu tezde Türk Hazır Giyim Sektörünün Türkiye için önemi üzerinde durularak marka ve marka yaratmak ve Türkiye Hazır Giyim sanayiinde marka yaratmanın önemi üzerinde durulmuştur. Uluslar arası antlaşmalar sonucu 2005 yılında bu sektörde kotaların tamamen kaldırılması sonucu oluşacak Uzakdoğu ve Çin tehdidine karşı marka yaratmanın önemine değinilmiştir.
dc.format.extent VII, 90 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Tekstil
dc.subject Türk
dc.subject Hazır giyim sektörü
dc.subject Marka
dc.title Marka yaratmak ve Türkiye hazır giyim sektöründeki önemi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Pekanlar, Metin
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record