Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kar amaçsız organizasyonlarda müşteri memnuniyeti, ordudonatım IV. kademe komutanlığı (Adapazarı) uygulaması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Remzi Altunışık
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:11Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:11Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Yıldırım, Attila. (2003). Kar amaçsız organizasyonlarda müşteri memnuniyeti, ordudonatım IV. kademe komutanlığı (Adapazarı) uygulaması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93440
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Kar amaçsız organizasyonlar genel itibariyle, toplum ihtiyaçlarına hizmet amaçlı kurulmuşlardır. Amaçları gereği; müşteri olarak da adlandırabileceğimiz toplumun memnuniyeti için çalışmak zorundadırlar. K.K.K.' da, dünyada mevcut diğer kar amaçsız organizasyonlar gibi toplumun (Türk Milleti'nin) güvenlik ihtiyacı için oluşmuş ve yine aym toplumun desteğini arkasına almak suretiyle günümüze dek varlığım sürdürmüştür. Bu çalışmayla amaçlanan, kar amaçsız bir organizasyon olarak da kabul ettiğimiz T.S.K.'mn bir birimi olarak, Ord. IV. Kademe K.'lığınm Adapazarı müşteri memnuniyeti gibi, günümüz pazarlama anlayışının en temel kavramında, nerede olduğunu ölçmeye çalışmaktır. Bu çalışmada, pazarlama, müşteri memnuniyeti ile şikayetleri, hizmet kalitesi ve pazarlama yönetimi kavramları ele alınmıştır. Bu teorik kısım, hemen sonra kar amaçsız organizasyonlar ve T.S.K.'mn anlatımı ile desteklenmiştir. Son bölümde ise, kar amaçsız organizasyonlarda müşteri memnuniyeti kavramı ele alınarak incelenmiştir. Daha sonra, hazırlanan bir anketle, Adapazarı Ordudonatım IV. Kademe K.'na ikmalen bağlı birliklerin, ikmale gelen personeli (Sb.,Astsb.,Uzm.Çvş.) vasıtasıyla, tespit edilen 160 kişiye anket uygulanmıştır. Anket verileri "SPSS" programına yüklenerek gerekli analizler yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, Ordudonatım IV. Kademe Komutanlığı Adapazarı, emirler çerçevesinde kendisine verilen görevleri ifa ile bağlı birliklerin memnuniyeti konusunda oldukça yüksek sayılabilecek bir basan elde etmiştir. Bu çalışmada şikayetler de görülmüştür. Ancak genel değerlendirme yapılacak olursa, memnuniyeti sağlanmış birlik mevcudu ile şikayetçi olduğu görülen birlik mevcudu sayısı arasında ciddi bir fark olduğu görülecektir. Yine aym değerlendirmelerden elde edilen bir diğer sonuç ise, Ord. IV. Kad.K.'lıklarımn T.S.K. için gerekli ve de fajflj^jj^urumlar olduğudur.
dc.format.extent VIII, 98 yaprak: tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Müşteri memnuniyeti
dc.subject Karsız organizasyonlar
dc.subject Türk askeri güçleri
dc.subject Ordudonatım 4. Kademe Komutanlığı
dc.title Kar amaçsız organizasyonlarda müşteri memnuniyeti, ordudonatım IV. kademe komutanlığı (Adapazarı) uygulaması
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Yıldırım, Attila
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record