Abstract:
ÖZET Kar amaçsız organizasyonlar genel itibariyle, toplum ihtiyaçlarına hizmet amaçlı kurulmuşlardır. Amaçları gereği; müşteri olarak da adlandırabileceğimiz toplumun memnuniyeti için çalışmak zorundadırlar. K.K.K.' da, dünyada mevcut diğer kar amaçsız organizasyonlar gibi toplumun (Türk Milleti'nin) güvenlik ihtiyacı için oluşmuş ve yine aym toplumun desteğini arkasına almak suretiyle günümüze dek varlığım sürdürmüştür. Bu çalışmayla amaçlanan, kar amaçsız bir organizasyon olarak da kabul ettiğimiz T.S.K.'mn bir birimi olarak, Ord. IV. Kademe K.'lığınm Adapazarı müşteri memnuniyeti gibi, günümüz pazarlama anlayışının en temel kavramında, nerede olduğunu ölçmeye çalışmaktır. Bu çalışmada, pazarlama, müşteri memnuniyeti ile şikayetleri, hizmet kalitesi ve pazarlama yönetimi kavramları ele alınmıştır. Bu teorik kısım, hemen sonra kar amaçsız organizasyonlar ve T.S.K.'mn anlatımı ile desteklenmiştir. Son bölümde ise, kar amaçsız organizasyonlarda müşteri memnuniyeti kavramı ele alınarak incelenmiştir. Daha sonra, hazırlanan bir anketle, Adapazarı Ordudonatım IV. Kademe K.'na ikmalen bağlı birliklerin, ikmale gelen personeli (Sb.,Astsb.,Uzm.Çvş.) vasıtasıyla, tespit edilen 160 kişiye anket uygulanmıştır. Anket verileri "SPSS" programına yüklenerek gerekli analizler yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, Ordudonatım IV. Kademe Komutanlığı Adapazarı, emirler çerçevesinde kendisine verilen görevleri ifa ile bağlı birliklerin memnuniyeti konusunda oldukça yüksek sayılabilecek bir basan elde etmiştir. Bu çalışmada şikayetler de görülmüştür. Ancak genel değerlendirme yapılacak olursa, memnuniyeti sağlanmış birlik mevcudu ile şikayetçi olduğu görülen birlik mevcudu sayısı arasında ciddi bir fark olduğu görülecektir. Yine aym değerlendirmelerden elde edilen bir diğer sonuç ise, Ord. IV. Kad.K.'lıklarımn T.S.K. için gerekli ve de fajflj^jj^urumlar olduğudur.