Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yabancı markalı ürünlerin değerdlendirilmesinde köken ülke etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Remzi Altunışık
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:11Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:11Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Dikici Sancaklı, Asena . (2003). Yabancı markalı ürünlerin değerdlendirilmesinde köken ülke etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93428
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Günümüz pazar şartlarında hızlı bir değişim ve gelişim yaşanmaktadır. Bu değişim sadece işletmeleri değil, tüketicileri de etkilemektedir. Özelikle de küreselleşme olgusu ile birlikte dünyanın bir tarafında piyasaya çıkan bir ürün çok kısa denecek kadar kısa bir zaman içinde dünyanın diğer taraflarına kolayca ulaşabilmektedir. Bu bağlamda ülkemiz pazarlarında dünyaca bilinen markaların bir çoğu bulunmaktadır ve tüketim bağlamında tüketiciler yabancı markalı ürünleri kullanmaktadır. Pazarlama yazınında yabancı markalı ürünlerin değerlendirilmesinde ürüne ait köken ülke bilgisinin tüketici kararlarını etkilediği belirtilmektedir. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin yabancı kökenli ürünleri nasıl değerlendirdiği ve yabancı markalı ürünleri kullananların diğer tüketicilerce nasıl algılandığını ortaya koymaya çalışmaktır Bu amaç doğrultusunda bu çalışmada metodoloji olarak anket uygulaması benimsenmiştir. Sözkonusu anket Adapazan'nda uygulanmıştır. Toplam 424 kişi üzerinde uygulanmış olan anket çalışmasından elde edilen veriler SPSS ortamında analize tabi tutulmuştur. Araştırma bulgularına göre insanlar yabancı markalı ürün kullananları belirli önyargılar çerçevesinde değerlendirmektedir. Yabancı markalı ürünleri kullananların algılanmasında altı boyutun olduğu görülmektedir. Bunlar, alışveriş veriş düşkünlü, başarılı ve saygın aileye mensup olma, sevilen ve sayılan kişilik, lüks ve moda düşkünlüğü, muhafazakar ve temkinli yapıya sahip olma ve umursamazlık ve başarısızlık olarak ifade edilebilir. Ayrıca, tüketicilerin yerli ve yabancı markalı ürünleri değerlendirmede benzer tutumlar sergiledikleri de görülmektedir.
dc.format.extent VII, 119 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Köken ğlke
dc.subject Marka
dc.subject Yabancı markalı Üürünler
dc.title Yabancı markalı ürünlerin değerdlendirilmesinde köken ülke etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Dikici Sancaklı, Asena
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record