Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlaç firmalarında müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarının algısal değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Mehmet Barca
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:11Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:11Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Uzun, Figen. (2003). İlaç firmalarında müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarının algısal değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93426
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır
dc.description.abstract ÖZET Müşteri ilişkileri denildiği zaman sadece işletmenin bir çalışanı ile bir müşterisi arasındaki ilişkiler anlaşılmamalıdır. Müşterilerin beklentileri, istekleri ve arzulan artmış olduğu için müşteri ilişkileri, temel olarak işletme ve organizasyonun bütününü ilgilendirir. Bu bakımdan müşteri ilişkilerde sıra dışı bir özen gösterilmesi gerekmektedir. Yoğun rekabet koşullarında müşterilerine gereken özeni göstermeyen ve onlara uzak kalan işletmeler başarısız olmuştur. Bu nedenle, gerek iç gerekse dış müşterilerin beklentilerinin ötesinde kaliteli hizmet sunulması zorunlu olmuştur. Bu çalışmada "Müşteri İlişkileri Yönetimi (Customer Relationship Management = CRM)" ele alınmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde müşteri ilişkileri yönetimi ile ilgili tanımlar, müşteri ilişkileri yönetiminin tarihçesi, türleri, önemi, kapsamı ve birebir pazarlama arasındaki farkları ele alınmıştır. İkinci bölümde ise müşteri ilişkileri yönetimi uygulamasına yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise müşteri ilişkileri yönetimi stratejileri, müşteri ilişkilerinin uygulama alanları, müşteri ilişkilerinde karşılaşılan güçlükler, müşteri ilişkilerinin faydaları ve müşteri ilişkileri yönetimi örnekleri anlatılmıştır. Son bölümde ilaç firmalarında müşteri ilişkileri yönetiminden bahsedilmiş uygulamalı anket çalışması ve sonuçlara değinilmiştir. İlaç firmalarında müşteri ilişkileri yönetimi, stratejik, analitik, interaktif ve operasyonel CRM olarak ölçülmüştür. Bu araştırmanın sonucunda da analitik CRM sonuçları yüksek çıkmıştır. Yani firmalar için müşterileriyle ilgili bilgi toplamak ve bunları analiz etmek daha önemli olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.format.extent IX, 82 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Müşteri ilişkileri yönetimi
dc.subject İlaç
dc.subject İlaç firmaları
dc.subject Uygulamalar
dc.title İlaç firmalarında müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarının algısal değerlendirilmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Uzun, Figen
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record