Açık Akademik Arşiv Sistemi

Hizmet öncesi eğitimlerini sınıf öğretmenliği alanından alan ve farklı alanlardan gelen sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Hasan Basri Gündüz.
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:10Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:10Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Yılmaz, Yavuz.. (2003). Hizmet öncesi eğitimlerini sınıf öğretmenliği alanından alan ve farklı alanlardan gelen sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93417
dc.description .Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır
dc.description.abstract ÖZET Bu araştırma, hizmet öncesi eğitimleri sınıf öğretmenliği alanından alan ve farklı alanlardan gelen sınıf öğretmenlerinin, hizmet öncesi eğitim, cinsiyet ve kıdemlerine göre mesleklerinden duydukları iş doyum düzeylerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı İstanbul ili Kadıköy ilçesi sınırları içinde yer alan 32 resmi ilköğretim okulunda, hizmet öncesi eğitimlerini sınıf öğretmenliği bölümünden alan: 271 ve farklı alanlardan gelen: 218 olmak üzere toplam 489 sınıf öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması için Kişisel Bilgi Formu ve "Minnessota İş Doyum ÖlçeğP'nin 20 sorudan oluşan kısa formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıcı "başkaları için bir şeyler yapabilme" konusunda çok yüksek düzeyde, alınan ücrete ise hiç memnun değil düzeyde düşük iş doyumu elde ettikleri görülmektedir. Hizmet öncesi eğitimlerine göre sınıf öğretmenliği alanından ve farklı alanlardan gelen sınıf öğretmenlerinin iş doyumları açısından anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. "Toplumda saygın kişi olma", "yöneticinin karar verme yeteneği", "terfi", "fikir ve kanaatlerini kullanabilme", "arkadaşlarıyla anlaşabilme'", "kendi yöntemlerini kullanabilme" ve "takdir edilme" konularında kadın ve erkek öğretmenler arasında anlamlı farklılıklar olduğu ve kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre iş doyum düzeylerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. "Mesleği ile meşgul olma" konusunda, diğer kıdemlerle 21 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenler; "toplumda saygın kişi olma" ve "vicdani sorumluluk taşıma" konularında, 16-20 yıl arası kıdemlilerle 21 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenler; "terfi" ve "kendi yöntemlerini kullanabilme" konularında, 1-5 yıl ve 16-20 yıl arası kıdemlilerle 21 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenler arasında anlamlı farklılıklar olduğu ve 21 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur.
dc.format.extent XVI, 95 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject İş memnuniyeti - İş doyumu.
dc.subject Hizmet öncesi eğitim.
dc.subject İlkokul öğretmenleri.
dc.subject Sınıf öğretmenleri.
dc.title Hizmet öncesi eğitimlerini sınıf öğretmenliği alanından alan ve farklı alanlardan gelen sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı
dc.contributor.author Yılmaz, Yavuz.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record