Açık Akademik Arşiv Sistemi

İstanbul’daki dört ve beş yıldızlı otellerin pazarlama faaliyetlerinde rekam ve tanıtımın yeri ve rolü

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Cevdet Çayır
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:10Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:10Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Demir, Muhammet. (2003). İstanbul’daki dört ve beş yıldızlı otellerin pazarlama faaliyetlerinde rekam ve tanıtımın yeri ve rolü. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93413
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır
dc.description.abstract ÖZET Günümüzde dünyanın en büyük endüstrilerinden birisi olan turizmden büyük oranda pay alabilmek, profesyonel bir pazarlama çalışmasının yanında başarılı tanıtım ve reklam faaliyetlerinin gerçekleştirilmesine bağlıdır. Tez çalışması; İstanbul'daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin pazarlama çalışmaları içerisinde yaptıkları tanıtım ve reklam faaliyetlerinin durumunu ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında turizm-otel pazarlaması konularına birinci bölümde, tanıtım- tanıtma stratejileri ve tanıtma tekniklerine ikinci bölümde değinilmiş olup, üçüncü bölümde ise otel işletmeciliğinde reklamın önemi ve reklam faaliyetlerinin planlanmasıyla ilgili konular irdelenmiştir. Bu bölümler literatür çalışması olup, dördüncü bölüm ise tezin asıl konusu olan ilgili otellerdeki reklam ve tanıtım faaliyetlerinin öneminin belirlenmesine yönelik araştırma, anket kısmını oluşturmaktadır. Araştırmada, ilgili otel yöneticilerinin tanıtım ve reklam konusunun öneminin bilincinde oldukları görülmüştür. Buna karşın çağdaş işletmecilik ölçütlerinde bu faaliyetler için bütçelerinden yeterli payı ayırmadıkları anlaşılmaktadır. Ayrıca profesyonel reklam ajanslarıyla çalışan otel işletmelerinin reklam ve tanıtım faaliyetlerinden daha fazla geri dönüşüm aldıkları görülmesine rağmen, işletmelerin büyük bir kısmının bu faaliyetlerde yeterince reklam ajanslarından yararlanmakdıklan görülmüştür.
dc.format.extent IX, 111 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Turizm
dc.subject Pazarlama
dc.subject Reklam
dc.subject Tanıtım
dc.title İstanbul’daki dört ve beş yıldızlı otellerin pazarlama faaliyetlerinde rekam ve tanıtımın yeri ve rolü
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Demir, Muhammet
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record