Abstract:
ÖZET Günümüzde dünyanın en büyük endüstrilerinden birisi olan turizmden büyük oranda pay alabilmek, profesyonel bir pazarlama çalışmasının yanında başarılı tanıtım ve reklam faaliyetlerinin gerçekleştirilmesine bağlıdır. Tez çalışması; İstanbul'daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin pazarlama çalışmaları içerisinde yaptıkları tanıtım ve reklam faaliyetlerinin durumunu ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında turizm-otel pazarlaması konularına birinci bölümde, tanıtım- tanıtma stratejileri ve tanıtma tekniklerine ikinci bölümde değinilmiş olup, üçüncü bölümde ise otel işletmeciliğinde reklamın önemi ve reklam faaliyetlerinin planlanmasıyla ilgili konular irdelenmiştir. Bu bölümler literatür çalışması olup, dördüncü bölüm ise tezin asıl konusu olan ilgili otellerdeki reklam ve tanıtım faaliyetlerinin öneminin belirlenmesine yönelik araştırma, anket kısmını oluşturmaktadır. Araştırmada, ilgili otel yöneticilerinin tanıtım ve reklam konusunun öneminin bilincinde oldukları görülmüştür. Buna karşın çağdaş işletmecilik ölçütlerinde bu faaliyetler için bütçelerinden yeterli payı ayırmadıkları anlaşılmaktadır. Ayrıca profesyonel reklam ajanslarıyla çalışan otel işletmelerinin reklam ve tanıtım faaliyetlerinden daha fazla geri dönüşüm aldıkları görülmesine rağmen, işletmelerin büyük bir kısmının bu faaliyetlerde yeterince reklam ajanslarından yararlanmakdıklan görülmüştür.