Açık Akademik Arşiv Sistemi

Eş’ari’ye göre şii fırkalar

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Ramazan Biçer
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:21:17Z
dc.date.available 2021-04-01T13:21:17Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Günaydın, Enver. (2010). Eş’ari’ye göre şii fırkalar. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93116
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Şiîliğin esasını, Peygamber (s.a.s) efendimizin vefatından sonra yerine geçecek halifenin Ehl-i Beyt'ten birisinin olması görüşü teşkil eder. Başlangıçta bir mesele olarak görülmeyen hilafet meselesi daha sonra alevlenip İslam toplumunu kuşatan büyük bir yangın haline gelmiştir. Bir takım gelişmeler sonucu Ali taraftarları anlamına gelen Şîatu Ali oluştu. Bunlar Hz. Ali'yi dost edinip onu Peygamberimizin diğer ashabından üstün saymışlardır. Şîa içerisinden bazıları ise Hz. Ali hakkında aşırı ileri gidip, aşırı fırkalar anlamında Gâliyye'yi oluşturmuşlardır.Bizim çalışmamızda ele almaya çalıştığımız nokta klasik mezhepler tarihçilerinden Eş'ari'nin Şîa ve gulat hakkında ki görüşlerini ve bu konuda diğer mezhep tarihçileriyle arasındaki tasnif farkını ortaya koymak olarak nitelenebilir.Bu çerçevede yapılan çalışma sonucunda Eş'ari'nin Ehl-i Sünnete mensup olduğu halde diğer İslam mezhepleri hakkında tarafsız kalma ve ilmi zihniyetten ayrılmama prensibini edindiğini görmekle birlikte, genel olarak yorum yapmayan Eş'ari'nin imamet ile ilgili olarak Şîa'nın görüşlerine katılmadığını görebilmekteyiz.Bu noktada Makalatın da Eş'ari Şîa'yı kırk beş fırkaya ayırmış ancak bu fırkalar hakkında yorum yapmamıştır.
dc.description.abstract The base of Shiism constitutes this opinion; the caliph who replaces Muhammad after his death must be some one from Ahl al-Bayt. At the beginning the caliphate matter hadn?t been handled but later it has become a big fine surrounding Islam society.As a result of some developments, Shiah of Ali, which means followers of Ali, has occurred. They?ve made friends with Hz. Ali and have regarded him as superior from the other Ashab of the Muhammad. Some body from the Shia has gone too for and has constituted Galiye/extreme which means excessive sect.The main point of our studying is to bring up the difference of classification between the other sect historians and one of the classical sect historians, Eşari?s opinions about Shia and extreme Shia.In this frame as a result of this studying; although Eşari belongs to `Ahl al-Sunnah?, he has Principle of being neutral about other Islamic sects and devoting to scientific mentality, also we can sec that Eşari who, doesn?t interpret in general, disagrees with the opinions of Shia about imamate.At that point, in his book al-Maqalat , Eşari divides Shia in to forty five parties but doesn?t comment on them.
dc.format.extent VIII, 71 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Eş’arı
dc.subject Şıa
dc.subject Fırka
dc.title Eş’ari’ye göre şii fırkalar
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Kelam
dc.contributor.author Günaydın, Enver
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/