Çalışan bireylerin yaptığı işi, iş çevresini ve iş yerindeki çalışma yaşamını değerlendirmesi sonucu olarak ortaya çıkan duygusal bir tepki olarak da tanımlanabilen iş tatmini; yapılan işin niteliği, iş çevresinin koşulları, çalışma yaşamına dair çeşitli özellikler, çalışma ilişkileri gibi pek çok dış etkenin yanı sıra, kişiye özel çeşitli içsel etkenlerin de etken olduğu karmaşık bir olgudur.Bireylerin işlerinden doyum sağlayamamaları sadece bireyleri değil, örgütleri de etkiler. İşyerlerinde hayal kırıklığı yaşayan bireylerin işlerine karşı çeşitli olumsuz tepkiler geliştirebildikleri bilinmektedir. İşten ayrılma ve devamsızlık bu tepkilerin en bilinenlerindendir. Ayrıca, işyerindeki mutsuzluk ve tatminsizliğin bireysel anlamda, çalışanın iş dışı yaşamını, diğer bir ifade ile yaşamın bütününü olumsuz etkileyeceği/etkilediği sonucunu çıkarmak mümkündür.Bu çerçevede ele alındığında, örgütsel performansı ve çalışan bireylerin tüm yaşamını etkileyen önemli etkenlerden olan iş tatmini ve bunu sağlayan faktörleri incelemek, işletmenin başarılı olma ve çalışanlarını mutlu edebilme sorunsalına ışık tutacak bir çalışma olması bakımından anlamlı olacaktır.
The job satisfaction can be described as a kind of emotional response of the employee towards his occupation, job environment and working conditions. The Job satisfaction is a quite sophisticated phenomenon varying according to both personal and organizational factors such as occupation, job environment conditions, other particular characteristics of the job and some personal emotional parameters.The dissatisfaction of the employees does not effect only individuals but also organizations itself. It is obvious that disappointed employees may create a way of bad attitude to their jobs like resignation and absenteeism. Moreover, it might be conluded that unhappy and dissatisfied indivuduals with their jobs also may probably became unhappy in their private lifes.Taken in this context, it is reasonable to focus on the concept of Job Satisfaction, having great influence on both any individual employee?s entire life and organizational performance, to be able to shed light on the organizations? main problem of making its employees happy and reaching organizational aims at the same time.