Açık Akademik Arşiv Sistemi

Adıyaman tekstil kümesindeki işletmelerin pazarlama faaliyetlerine ilişkin yönetici algıları

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Nihal Sütütemiz
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:19:26Z
dc.date.available 2021-04-01T13:19:26Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Özkan, Burhan. (2008). Adıyaman tekstil kümesindeki işletmelerin pazarlama faaliyetlerine ilişkin yönetici algıları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92858
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Kümelenme, belirli bir alanda birbirine bağlı firmaların ve kurumların(üniversiteler gibi) coğrafi olarak yoğunlaşmalarıdır. Ülkemizdeki şirket ve Kobilerin küresel rekabet ile baş edebilmeleri için hedeflemeleri gereken bir yapıdır.Pazarlardaki şiddeti ve de zorluk derecesi gün geçtikçe artan rekabet ortamı şirketlerin mücadele edebilmesini gün geçtikçe daha da zorlaştırmaktadır. Bu durumda şirketleri ve Kobileri ayakta kalmak için yeni çözüm arayışlarına itmektedir.Çin, Hindistan gibi dev nüfusa sahip ülkelerin, ekonomilerinin de giderek bir dev halini alması, bütün Dünya üzerinde olduğu gibi bizim ülkemizdeki şirketler ve Kobilerin de gün geçtikçe daha zor durumda kalmalarına yol açmaktadır.Özellikle tekstil sektöründeki şirket ve Kobiler bu zorluğu çok daha fazla hissetmektedirler. İşte bu durum göz önüne alınarak, bu şirket ve Kobilerin rekabetçi yapılarını sürdürebilmeleri açısından kümelenmenin işletmelerin pazarlama faaliyetleri üzerindeki etkisini incelemek amacıyla bu tez ele alınmıştır.İlk bölümde kümelenmenin tanımı ele alınmış, kümelenmenin tarihi ve oluşumu gözden geçirilmiştir. İkinci bölümde, kümelenmenin nedenleri ele alınmış, işletmelerin karşılaştıkları pazarlama sorunları ile birlikte diğer sorunlar incelenmiş ve kümelenmenin avantajlarından bahsedilmiştir. Buradan hareketle kümelenme konusundaki çalışmalar incelenmiş, kümelenmenin ne olduğu ortaya konulmuştur. Kümelenme konusunda yapılan çalışmalara bakılarak, kümelenmenin Kobiler ve şirketler için ne gibi faydalar sağlayabileceği araştırılmıştır.Üçüncü bölümde, Adıyaman bölgesi kümelenme oluşumunda bulunan şirketleri kapsayan bir uygulama yapılmıştır. Kümelenme yapısının burada faaliyet gösteren şirketlerin pazarlama sorunlarının çözümündeki sinerjik etkisi araştırılmıştır.Elde edilen sonuçlar, Adıyaman bölgesindeki kümelenme oluşumunun, kümelenme çatısı altında faaliyet gösteren işletmelerin pazarlama ile ilgili sorunlarının bir kısmının çözümü yönünde etki yaptığını, bir kısım sorunların ise tam olarak çözülemediğini göstermiştir.
dc.description.abstract Clustering is a geographically condensation of chained Companies and Institutions (universities) It a structure that must be targeted for Global Competition by the Company and KOBI?s.Positions on Market and difficulties and Companies hard running options are making the competition situations hard and harder. This situations force to Companies and KOBI?s to search new way for survive.Huge populated Countries China, Indian economic developing capacities are also being huge and developed up to Populations. It leads difficult situation for our Companies and KOBI?s just like the other Country Companies and Workings.Especially, Companies and KOBI?s on textile Field feel these difficulties much more than other Fields. When we take into consideration this situation and in order to examine Effect on Marketing Action of Clustering marketing Doings of KOBI?s, we decided to take handle this Thesis.In the first part; we informed about the clustering determinations, then the history of Clustering and then formation of Clustering has been examined. In the second part; reasons of Clustering have analyzed, marketing problems, workings came to face to face, and the other problems have examined, and Clustering?s Benefits have explained. From here, studies on Clustering have been examined. And what is Clustering? it is revealed. By checking Clustering studies, what could be Clustering?s Benefits to KOBI?s and Companies has been investigated.In the third Part; a survey has been done among the Companies, situated in Adıyaman Clustering Area. . For the solution of Companies marketing problems, Synergic effect of Clustering has been investigated.Results indicated that Clustering Forming in Adıyaman Area has positive effect on solution of a part of the problems about Marketing of Companies, but some part of problems have not been solved exactly.
dc.format.extent VII, 95 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Kümelenme yaklaşımı
dc.subject Sinerji
dc.subject Pazarlama sorunları
dc.subject Adıyaman tekstil Kümesi
dc.title Adıyaman tekstil kümesindeki işletmelerin pazarlama faaliyetlerine ilişkin yönetici algıları
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Özkan, Burhan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/