Kümelenme, belirli bir alanda birbirine bağlı firmaların ve kurumların(üniversiteler gibi) coğrafi olarak yoğunlaşmalarıdır. Ülkemizdeki şirket ve Kobilerin küresel rekabet ile baş edebilmeleri için hedeflemeleri gereken bir yapıdır.Pazarlardaki şiddeti ve de zorluk derecesi gün geçtikçe artan rekabet ortamı şirketlerin mücadele edebilmesini gün geçtikçe daha da zorlaştırmaktadır. Bu durumda şirketleri ve Kobileri ayakta kalmak için yeni çözüm arayışlarına itmektedir.Çin, Hindistan gibi dev nüfusa sahip ülkelerin, ekonomilerinin de giderek bir dev halini alması, bütün Dünya üzerinde olduğu gibi bizim ülkemizdeki şirketler ve Kobilerin de gün geçtikçe daha zor durumda kalmalarına yol açmaktadır.Özellikle tekstil sektöründeki şirket ve Kobiler bu zorluğu çok daha fazla hissetmektedirler. İşte bu durum göz önüne alınarak, bu şirket ve Kobilerin rekabetçi yapılarını sürdürebilmeleri açısından kümelenmenin işletmelerin pazarlama faaliyetleri üzerindeki etkisini incelemek amacıyla bu tez ele alınmıştır.İlk bölümde kümelenmenin tanımı ele alınmış, kümelenmenin tarihi ve oluşumu gözden geçirilmiştir. İkinci bölümde, kümelenmenin nedenleri ele alınmış, işletmelerin karşılaştıkları pazarlama sorunları ile birlikte diğer sorunlar incelenmiş ve kümelenmenin avantajlarından bahsedilmiştir. Buradan hareketle kümelenme konusundaki çalışmalar incelenmiş, kümelenmenin ne olduğu ortaya konulmuştur. Kümelenme konusunda yapılan çalışmalara bakılarak, kümelenmenin Kobiler ve şirketler için ne gibi faydalar sağlayabileceği araştırılmıştır.Üçüncü bölümde, Adıyaman bölgesi kümelenme oluşumunda bulunan şirketleri kapsayan bir uygulama yapılmıştır. Kümelenme yapısının burada faaliyet gösteren şirketlerin pazarlama sorunlarının çözümündeki sinerjik etkisi araştırılmıştır.Elde edilen sonuçlar, Adıyaman bölgesindeki kümelenme oluşumunun, kümelenme çatısı altında faaliyet gösteren işletmelerin pazarlama ile ilgili sorunlarının bir kısmının çözümü yönünde etki yaptığını, bir kısım sorunların ise tam olarak çözülemediğini göstermiştir.
Clustering is a geographically condensation of chained Companies and Institutions (universities) It a structure that must be targeted for Global Competition by the Company and KOBI?s.Positions on Market and difficulties and Companies hard running options are making the competition situations hard and harder. This situations force to Companies and KOBI?s to search new way for survive.Huge populated Countries China, Indian economic developing capacities are also being huge and developed up to Populations. It leads difficult situation for our Companies and KOBI?s just like the other Country Companies and Workings.Especially, Companies and KOBI?s on textile Field feel these difficulties much more than other Fields. When we take into consideration this situation and in order to examine Effect on Marketing Action of Clustering marketing Doings of KOBI?s, we decided to take handle this Thesis.In the first part; we informed about the clustering determinations, then the history of Clustering and then formation of Clustering has been examined. In the second part; reasons of Clustering have analyzed, marketing problems, workings came to face to face, and the other problems have examined, and Clustering?s Benefits have explained. From here, studies on Clustering have been examined. And what is Clustering? it is revealed. By checking Clustering studies, what could be Clustering?s Benefits to KOBI?s and Companies has been investigated.In the third Part; a survey has been done among the Companies, situated in Adıyaman Clustering Area. . For the solution of Companies marketing problems, Synergic effect of Clustering has been investigated.Results indicated that Clustering Forming in Adıyaman Area has positive effect on solution of a part of the problems about Marketing of Companies, but some part of problems have not been solved exactly.