Açık Akademik Arşiv Sistemi

Lojik devre tasarımının bilgisayar destekli olarak uygulanmasının öğrenci başarısına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Aytekin İşman
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:56:45Z
dc.date.available 2021-04-01T12:56:45Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Büyükbayraktar, Murat . (2006). Lojik devre tasarımının bilgisayar destekli olarak uygulanmasının öğrenci başarısına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92759
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez ÖzetiTezin Başlığı: Lojik Devre Tasarımının Bilgisayar Destekli Olarak Uygulanmasının ÖğrenciBaşarısına EtkisiTezin Yazarı: Murat Büyükbayraktar Danışman: Prof. Dr. Aytekin ŞMANKabul Tarihi: 26 Haziran 2006 Sayfa Sayısı: viii (ön kısım) + 128 (tez) + 20 (ekler)Anabilimdalı: Bilgisayar ve Öğretim TeknolojileriÇalışmanın amacı, anaolog ve dijital elektronik devrelerini simüle etmek amacıylageliştirilmiş Proteus isimli sanal laboratuar programının, öğrencilerin DijitalElektronik atelyesi Lojik Devreler konusundaki ders başarılarına olan etkisinibelirlemektir.Sanal laboratuar uygulamalarının, öğrencilerin ders başarılarına olan etkisinibelirlemek için öntest-sontest kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Ayrıcaöğrencilerin uygulama ile ilgili düşüncelerini tespit etmek ve çeşitli kriterleraçısından uygulamanın etkisini görmek açısından bireysel görüşme ve gözlemtekniğinden de faydalanılmıştır.Araştırmada ölçme aracı olarak geliştirilen başarı testinin güvenirlik katsayısı 0,91olarak hesaplanmıştır. Araştırmada yer alan deney ve kontrol gruplarını, TuzlaTeknik Okulları 3.sınıf öğrencilerinden oluşan 37'şer kişilik toplam 74 öğrencioluşturmaktadır. Veriler SPSS 12.0 istatistik programıyla, p<0.05 güven aralığındabağımsız ve eşlenik t testi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda; bilgisayar ortamındauygulama yaptıktan sonra gerçek laboratuar ortamında gerçekleştirilen deneyselçalışmalarda, öğrencilerin daha başarılı bir performans sergileyerek ders başarılarınıartırdıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerle gerçekleştirilen bireysel görüşme veuygulama süresince yapılan gözlemler sonucunda, sanal laboratuar kullanımının,öğrencilerin derse karşı ilgi,özgüven,motivasyon gibi faktörleri olumlu yöndeetkilediği gözlenmiştir.Çalışma; mesleki ve teknik eğitimde sanal laboratuar kullanımının olumlu etkilerinibelirlerken, eğitimde bilgisayarın etkin ve verimli kullanılmasına ilişkin çeşitliöneriler de sunmaktadır.Anahtar kelimeler: Bilgisayar Destekli Eğitim, Sanal Laboratuvar,Lojik Devreler
dc.description.abstract Sakarya University Insitute of Social Sciences Abstract of Master?sTitle of the Thesis:The Affects Logic Circuit Design as a Computer Based Application on toStudent?s SuccessAuthor:Murat Büyükbayraktar Supervisor:Prof. Dr. Aytekin ŞMANDate:26 Haziran 2006 Nu. of pages:viii (pre text) +128 (main body) +20 (appendices)Department: Computer Education and Instructional TechnologiesThe goal of this study is to measure the effects of the improved virtual labprogram named Proteus with the aim of stimulating analog and digital electroniccycles on the students? scholarly success on Logic cycles in Digital Electronicworkshop.Experimental model with the pre-test, post test control group is used in order todetermine the impact of virtual lab application on students? scholar success.Besides, it is benefited from that interview model and observation technique isused to take the students? feedback related with the application and to view theinfluences of the application in terms of several criteria. The reliability coefficientof the success test which is improved as a tool to measure in the research, iscalculated as 0, 91. The control group and the experiment group are constituted oftotally 74, 37- 37 grade students in Tuzla Technical Schools. The data wasanalyzed by using independent and conjugate t test in the trust gap of <0.05 withSPSS 12.0 statistical program.According to findings that are gained at the end of the research; after theapplication has been carried out in the computer environment, in the experimentalworks that are carried out in the real laboratory environment, it has beendetermined that they increased their scholarly success level by displaying moresuccessful performance. In addition to this, as a result of observations that tookplace during the application and individual interview, it is observed that using thiskind of virtual laboratory influences the factors such as students? interest to thesubject, self-confidence and motivation in the positive way.While this study defines the positive effects of using virtual laboratory inprofessional and technical education, it also offers several suggestions regardingthe active and productive usage of computer in education.Keywords: Computer Based Instruction,Virtual Lab, Logic Circuits
dc.format.extent VIII, 149 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Bilgisayar destekli eğitim
dc.subject Sanal laboratuvar
dc.subject Lojik devreler
dc.title Lojik devre tasarımının bilgisayar destekli olarak uygulanmasının öğrenci başarısına etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Büyükbayraktar, Murat
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/