Açık Akademik Arşiv Sistemi

Proje tabanlı öğrenmenin ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin bilgisayar dersi başarısına ve tutumuna etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Özcan Erkan Akgün
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:55:49Z
dc.date.available 2021-04-01T12:55:49Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Erdem, Ayşegül. (2008). Proje tabanlı öğrenmenin ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin bilgisayar dersi başarısına ve tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92688
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırma, bilgisayar öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin bilgisayar dersine ilişkin tutumlarına ve bilgisayar dersi başarılarına etkisini sınamak üzere yapılmıştır. Araştırma kontrol gruplu öntest-sontest deneysel desende gerçekleştirilmiştir.Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkilerini incelemek amacıyla bir deney, bir kontrol grubu oluşturulmuştur. Araştırmanın deney ve kontrol gruplarını yedinci sınıfa devam eden iki şube oluşturmuştur.Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre, Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencileri ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin deneysel işlem öncesi, akademik başarı puanları açısından aralarında anlamlı bir farkın olmadığı, diğer yandan Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubundaki öğrencileri ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin deneysel işlem sonrası, akademik başarı puanları açısından aralarında deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön test tutum puanları arasında anlamlı bir farkın bulunmadığı, deneysel işlem sonrasında da tutum puanları arasında anlamlı bir farkın bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstract This study has been conducted to test the effect of Project based learning approach on the actions of the students of grade seven towards the computer course and on their academic success in the computer teaching.An experimental group and a test group were made to analyse the effect of the project based learning approach on academic success of students and their attitude towards computer. The experimental and control groups of the research were constituted of students studying in two different classrooms in grade seven.According to the data obtained as a result of the research, it was deduced that the experimental group of students on which the Project Based Learning approach was applied was better than that of the students on which traditional teaching approach was applied after the empirical process. It was also deduced that there was not in important difference between pre-test grades of the experimental and control student groups and there was not an important difference between attitude grades of the experimental and control student groups.
dc.format.extent VII, 84 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Bilgisayar öğretimi
dc.subject Proje tabanlı öğrenme
dc.subject Bilgisayara yönelik tutum
dc.title Proje tabanlı öğrenmenin ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin bilgisayar dersi başarısına ve tutumuna etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Erdem, Ayşegül
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/