Bu araştırma, bilgisayar öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin bilgisayar dersine ilişkin tutumlarına ve bilgisayar dersi başarılarına etkisini sınamak üzere yapılmıştır. Araştırma kontrol gruplu öntest-sontest deneysel desende gerçekleştirilmiştir.Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkilerini incelemek amacıyla bir deney, bir kontrol grubu oluşturulmuştur. Araştırmanın deney ve kontrol gruplarını yedinci sınıfa devam eden iki şube oluşturmuştur.Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre, Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencileri ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin deneysel işlem öncesi, akademik başarı puanları açısından aralarında anlamlı bir farkın olmadığı, diğer yandan Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubundaki öğrencileri ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin deneysel işlem sonrası, akademik başarı puanları açısından aralarında deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön test tutum puanları arasında anlamlı bir farkın bulunmadığı, deneysel işlem sonrasında da tutum puanları arasında anlamlı bir farkın bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
This study has been conducted to test the effect of Project based learning approach on the actions of the students of grade seven towards the computer course and on their academic success in the computer teaching.An experimental group and a test group were made to analyse the effect of the project based learning approach on academic success of students and their attitude towards computer. The experimental and control groups of the research were constituted of students studying in two different classrooms in grade seven.According to the data obtained as a result of the research, it was deduced that the experimental group of students on which the Project Based Learning approach was applied was better than that of the students on which traditional teaching approach was applied after the empirical process. It was also deduced that there was not in important difference between pre-test grades of the experimental and control student groups and there was not an important difference between attitude grades of the experimental and control student groups.