Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin geometri başarısında bilgisayar destekli öğretimin etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Özcan Akgün
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:54:55Z
dc.date.available 2021-04-01T12:54:55Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Takunyacı, Mithat. (2007). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin geometri başarısında bilgisayar destekli öğretimin etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92599
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu arastırma, geometri öğretiminde geleneksel öğretim yöntemlerine göre tasarımlananbilgisayar destekli öğretim ve yüz yüze öğretimin karsılastırmalı olarak öğrencibasarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıstır.Arastırma 2005-2006 öğretim yılı ikinci döneminde Sakarya ?li, Merkez ?lçesi'ndeki birilköğretim okulunda öğrenim gören 72 öğrenci üzerinde uygulanmıstır. Hem deneyselkosulları olustururken hem de istatistik analizlerin yapılmasında deneklerin matematikbasarıları ve Gardner'ın Çoklu Zekâ Kuramı temel alınarak ölçülen Görsel/Uzamsal veMatematiksel Zekâları dikkate alınmıstır.Veriler iliskili t-testi ve ANCOVA ile incelenmistir. Arastırmanın bulguları hem deneyhem de kontrol grubunun islenen dersler sonrasında anlamlı olarak basarılarının arttığınıgöstermistir. Bununla birlikte deney grubu ile kontrol grubunun geometri basarılarıarasında anlamlı bir farklılık yoktur. Bu bulgu yaklasım olarak bilgisayar destekliöğretimin etkisinin, kullanılan öğretim yöntemleri aynı olduğu sürece yüz yüze eğitimlebenzer olduğunu göstermektedir.Anahtar kelimeler: Matematik öğretimi, geometri öğretimi, eğitim teknolojisi,bilgisayar destekli öğretim, öğretim yazılımı, çoklu zekâ, matematiksel ve uzamsal zekâ.
dc.description.abstract This study was carried out in order to find out the effects of computer assistedinstruction and classroom teaching, which were both designed by the same instructionalmethods and approach, on students? achievements on geometry. In the study, theexperimental group consists of 36 and control group consists of 36 eighth grade studentswho were attending to an elementary school in Sakarya.According to results of the study, both groups posttest points were significantly higherthan the pretests, therefore both groups could be seen as succesfull in teaching. There isno meaningful difference between the groups? posttests. This results could be predictedthat the same methods most probably yield same outcomes for computer assistedinstruction and classroom teaching. Computer assisted instruction must be moreattractive and efficient by the way using the computers capacities at higher levels.Keywords: Teaching Mathematics, Teaching Geometry, Multiple intelligences,Educational technology, Computer assisted teaching, Instructional software.
dc.format.extent VII, 102 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Matematik öğretimi
dc.subject Geometri öğretimi
dc.subject Eğitim teknolojisi
dc.subject Bilgisayar destekli öğretim
dc.title İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin geometri başarısında bilgisayar destekli öğretimin etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Takunyacı, Mithat
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/