Bu arastırma, geometri öğretiminde geleneksel öğretim yöntemlerine göre tasarımlananbilgisayar destekli öğretim ve yüz yüze öğretimin karsılastırmalı olarak öğrencibasarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıstır.Arastırma 2005-2006 öğretim yılı ikinci döneminde Sakarya ?li, Merkez ?lçesi'ndeki birilköğretim okulunda öğrenim gören 72 öğrenci üzerinde uygulanmıstır. Hem deneyselkosulları olustururken hem de istatistik analizlerin yapılmasında deneklerin matematikbasarıları ve Gardner'ın Çoklu Zekâ Kuramı temel alınarak ölçülen Görsel/Uzamsal veMatematiksel Zekâları dikkate alınmıstır.Veriler iliskili t-testi ve ANCOVA ile incelenmistir. Arastırmanın bulguları hem deneyhem de kontrol grubunun islenen dersler sonrasında anlamlı olarak basarılarının arttığınıgöstermistir. Bununla birlikte deney grubu ile kontrol grubunun geometri basarılarıarasında anlamlı bir farklılık yoktur. Bu bulgu yaklasım olarak bilgisayar destekliöğretimin etkisinin, kullanılan öğretim yöntemleri aynı olduğu sürece yüz yüze eğitimlebenzer olduğunu göstermektedir.Anahtar kelimeler: Matematik öğretimi, geometri öğretimi, eğitim teknolojisi,bilgisayar destekli öğretim, öğretim yazılımı, çoklu zekâ, matematiksel ve uzamsal zekâ.
This study was carried out in order to find out the effects of computer assistedinstruction and classroom teaching, which were both designed by the same instructionalmethods and approach, on students? achievements on geometry. In the study, theexperimental group consists of 36 and control group consists of 36 eighth grade studentswho were attending to an elementary school in Sakarya.According to results of the study, both groups posttest points were significantly higherthan the pretests, therefore both groups could be seen as succesfull in teaching. There isno meaningful difference between the groups? posttests. This results could be predictedthat the same methods most probably yield same outcomes for computer assistedinstruction and classroom teaching. Computer assisted instruction must be moreattractive and efficient by the way using the computers capacities at higher levels.Keywords: Teaching Mathematics, Teaching Geometry, Multiple intelligences,Educational technology, Computer assisted teaching, Instructional software.