Açık Akademik Arşiv Sistemi

Otel işletmelerinde müşteri memnuniyetinin değerlendirilmesi üzerine bir alan araştırması (Bartın ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Şehnaz Demirkol
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:53:24Z
dc.date.available 2021-04-01T12:53:24Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Demir, Müge . (2006). Otel işletmelerinde müşteri memnuniyetinin değerlendirilmesi üzerine bir alan araştırması (Bartın ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92368
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Günümüzde isletmeler artan rekabet, gelisen teknoloji, daha fazla seçenek gibi nedenlerlemüsterilerin beklentilerine cevap vermek için sürekli yenilenmek ve gelisime ayak uydurmakdurumundadırlar. Modern isletmecilik anlayısı; isletmenin bütününün müsteri yönlüolmasını, müsterinin istek ve ihtiyacına göre hareket etmesini gerektirmektedir. sletmelerartık müsteri isteklerine yönelmek, , çalısmalarına bu dogrultuda sekil vermek, onunisteklerini karsılamak için yeni yol ve yöntemler bulmak zorunda kalmıs, müsteri ile ortakolmanın önemini anlamıslardır.Hizmet pazarlayan otel isletmelerinin gelisimi takip edebilmek ve pazarda yerinikoruyabilmek için önceligi müsteri ve müsteri memnuniyetine vermeleri bu memnuiyetisaglamada basrolü oynayan müsteri memnuniyeti kavramının ön plana çıkmasını ve sektördegereken degeri bulmasını saglamıstır.Anahtar Kelimeler: Otel sletmeleri, Müsteri liskileri, Müsteri Memnuniyeti, MüsteriSadakati
dc.description.abstract Recently, companies have to revise themselves continuously and adapt to developments inorder to respond to expectations of the customers because of increasing race and developingtechnology conditions. Modern management mentality forces the whole company to be basedon the customer needs. The companies have been obliged to focus on the request of thecustomers, form its strategies according to this and develop new techniques and methods andunderstood the importance of being partner with the customers.Service marketing hotel companies? giving the priority to customer and satisfaction in orderto follow the development and save its position in the market causes the conceit of customersatisfaction which placed the most important role to maintain satisfaction to stick out and toreach its real value in the sector.Key Words: Hotel Companies, Custemer Relations, Customer Satisfaction, CustomerLoyalty
dc.format.extent VIII, 104 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Otel işletmeleri
dc.subject Müsteri ilişkileri
dc.subject Müşteri memnuniyeti
dc.title Otel işletmelerinde müşteri memnuniyetinin değerlendirilmesi üzerine bir alan araştırması (Bartın ili örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Demir, Müge
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/