Açık Akademik Arşiv Sistemi

Satış elemanı gözüyle müşteri odaklı satış kavramı üzerine bir saha çalışması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Remzi Altunışık
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:53:11Z
dc.date.available 2021-04-01T12:53:11Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Çiloğlu Doğan, Feyza . (2006). Satış elemanı gözüyle müşteri odaklı satış kavramı üzerine bir saha çalışması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92303
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Satış pazarlama kavramının bireysel bazda veya müşteri seviyesindeuygulanması olarak düşünülebilir. Son yıllarda satış mesleğinde önemlideğişimler yaşanmaktadır. Bu değişmelere paralel olarak satış elemanlarınınsatışa ve müşteriye bakış açısında da değişimler yaşanmaktadır.Bu çalışmanın amacı satışta müşteri odaklılık kavramını incelemek ve satışelemanlarının müşteri eğilimliliğini araştırmak ve müşteri odaklı satışınbelirleyicilerinin neler olduğunu ortaya koymaktır.Araştırma bağlamında müşteri odaklı satış kavramının ölçümünde kullanılanSOCO ölçeğinin uygulanabilirliği üzerinde de durulmuştur. Araştırmabağlamında 976 satış elemanına anket uygulaması yapılmıştır. Bulgulara göreişletmenin oluşturduğu çevre şartları ve işletme kültürü satış elemanınınmüşteri odaklı olmasında son derece etki olan bir unsurdur. Benzer şekildekişisel özelliklerin (örneğin, cinsiyet ve gelir) satışta müşteri odaklılıkeğiliminde etkili olduğu gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Satış, müşteri odaklı satış, müşteri tatmini, SOCO ölçeği
dc.description.abstract Sales can be considered as the application of the marketing concept in the context ofindividuals or consumers. There are significant changes in sales profession in recentyears. In accordance with these changes, there appears to be significant cahnges insales-people?s perspectives in relation to the concepts of sales and customers.The purpose of this study is to examine the concepts of customer orientedness insales and examine the customer orientation levels of sales-people as well as toidentif the antecedents of customer-oriented selling.In the context of the study, the applicability of the SOCO (sales-orintation, customerorientation) is also sought in the context of Turkey. A questionnaire was carried outon 976 sales-people. Findings indicate that cultural environment and businesspractices adopted by a company influences sales-people?s customer orientationduring sales activities. Also, personal caharacteristics tend to influence sales-person?s customer orientation in sales.Key Words: Sales, customer-oriented sales, customer satisfaction, the SOCO scales
dc.format.extent VI, 72 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Satış
dc.subject Müşteri odaklı satış
dc.subject Müşteri tatmini
dc.subject SOCO ölçeği
dc.title Satış elemanı gözüyle müşteri odaklı satış kavramı üzerine bir saha çalışması
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Çiloğlu Doğan, Feyza
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/