Açık Akademik Arşiv Sistemi

Tedarik zinciri entegrasyonunun müşteri tatmini ve işletme performansı üzerine etkileri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Mustafa Cahid Ünğan
dc.date.accessioned 2021-03-30T11:43:59Z
dc.date.available 2021-03-30T11:43:59Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Topçu, Esra. (2017). Tedarik zinciri entegrasyonunun müşteri tatmini ve işletme performansı üzerine etkileri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/91354
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Entegrasyon, güçlü bir koordinasyon altyapısı kurarak işletme fonksiyonlarını bir araya getiren ve bilgi araçlarının verimli kullanılmasını sağlayan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sadece işletme fonksiyonu ya da sürecini değil, talep tahminlerinden muhasebe hesaplarını oluşturmaya, satın almadan stok kontrole kadar tüm firma fonksiyonları arasında bir bağ kurulması anlamındadır. Entegrasyon, içsel ve dışsal entegrasyon olarak örgütlerin tüm proseslerini kapsamalıdır. Tedarik zinciri entegrasyonu da müşteri entegrasyonu, içsel entegrasyon ve tedarikçi entegrasyonu olmak üzere hem içsel hem de dışsal faktörleri içerir. Bu çalışma, müşteri entegrasyonu, içsel entegrasyon ve tedarikçi entegrasyonu ile müşteri tatmini ve işletme performansının birbirleri arasındaki ilişkiyi ölçmeyi amaçlamaktadır. Analiz için 106 üretim firmasından online olarak anket verisi toplanmıştır. Toplanan veriler keşfedici faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir ve ulaşılan bulgular paylaşılmıştır. Analiz sonuçlarına göre iç entegrasyonun, müşteri entegrasyonu ve tedarikçi entegrasyonu üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi vardır. Müşteri tatmini ile işletme performansı arasında da pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Öte yandan müşteri entegrasyonu ve tedarikçi entegrasyonu ile müşteri tatmini arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Ülkemizde bu konu üzerine herhangi bir alan çalışması yapılmamış olmasından dolayı bu çalışmanın tedarik zinciri yöneticilerine yardımcı olacağı ve akademik literatüre katkı sağlayacağı öngörülmektedir.
dc.description.abstract Integration brings business functions together by establishing a strong coordination infrastructure and provides efficient use of information tools. This does not just refer to a single business function or process but setting up a solid relationship between all business functions, from purchasing to stock control, demand forecast to accounting recording. Integration, both internal and external integration, should be included in all processes of an organization. Supply chain entegration consists of customer integration, internal integration and supplier integration, thus includes both internal and external factors. The aim of this study is to analyze the effects of supply chain integration (customer integration, internal integration and supplier integration) on supplier satisfaction and firm performance. For this analysis, online questionnaire data is collected from 106 production firms. Collected data is analyzed using exploratory factor analysis and structural equality model. The first conclusion of our analysis is that the internal integration has a positive and meaningful impact on customer integration and supplier integration. Another conclusion is that there is a positive and meaningful relation between the customer satisfaction and firm performance. On the other hand, a meaningful relation between customer integration or supplier integration and customer satisfaction is not observed. Due to the fact that there has not been a field study performed on this topic before in our country, it is envisioned that this study is going to help supply chain managers and contribute to the academic literature
dc.format.extent VII, 85 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Tedarik Zinciri
dc.subject Entegrasyon
dc.subject Performans
dc.title Tedarik zinciri entegrasyonunun müşteri tatmini ve işletme performansı üzerine etkileri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı
dc.contributor.author Topçu, Esra
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/