Entegrasyon, güçlü bir koordinasyon altyapısı kurarak işletme fonksiyonlarını bir araya getiren ve bilgi araçlarının verimli kullanılmasını sağlayan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sadece işletme fonksiyonu ya da sürecini değil, talep tahminlerinden muhasebe hesaplarını oluşturmaya, satın almadan stok kontrole kadar tüm firma fonksiyonları arasında bir bağ kurulması anlamındadır. Entegrasyon, içsel ve dışsal entegrasyon olarak örgütlerin tüm proseslerini kapsamalıdır. Tedarik zinciri entegrasyonu da müşteri entegrasyonu, içsel entegrasyon ve tedarikçi entegrasyonu olmak üzere hem içsel hem de dışsal faktörleri içerir. Bu çalışma, müşteri entegrasyonu, içsel entegrasyon ve tedarikçi entegrasyonu ile müşteri tatmini ve işletme performansının birbirleri arasındaki ilişkiyi ölçmeyi amaçlamaktadır. Analiz için 106 üretim firmasından online olarak anket verisi toplanmıştır. Toplanan veriler keşfedici faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir ve ulaşılan bulgular paylaşılmıştır. Analiz sonuçlarına göre iç entegrasyonun, müşteri entegrasyonu ve tedarikçi entegrasyonu üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi vardır. Müşteri tatmini ile işletme performansı arasında da pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Öte yandan müşteri entegrasyonu ve tedarikçi entegrasyonu ile müşteri tatmini arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Ülkemizde bu konu üzerine herhangi bir alan çalışması yapılmamış olmasından dolayı bu çalışmanın tedarik zinciri yöneticilerine yardımcı olacağı ve akademik literatüre katkı sağlayacağı öngörülmektedir.
Integration brings business functions together by establishing a strong coordination infrastructure and provides efficient use of information tools. This does not just refer to a single business function or process but setting up a solid relationship between all business functions, from purchasing to stock control, demand forecast to accounting recording. Integration, both internal and external integration, should be included in all processes of an organization. Supply chain entegration consists of customer integration, internal integration and supplier integration, thus includes both internal and external factors. The aim of this study is to analyze the effects of supply chain integration (customer integration, internal integration and supplier integration) on supplier satisfaction and firm performance. For this analysis, online questionnaire data is collected from 106 production firms. Collected data is analyzed using exploratory factor analysis and structural equality model. The first conclusion of our analysis is that the internal integration has a positive and meaningful impact on customer integration and supplier integration. Another conclusion is that there is a positive and meaningful relation between the customer satisfaction and firm performance. On the other hand, a meaningful relation between customer integration or supplier integration and customer satisfaction is not observed. Due to the fact that there has not been a field study performed on this topic before in our country, it is envisioned that this study is going to help supply chain managers and contribute to the academic literature