Açık Akademik Arşiv Sistemi

Beden eğitimi öğretmenlerine göre okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının örgütsel bağlılık ve yaşam doyumuna etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Fikret Soyer
dc.date.accessioned 2021-03-30T11:40:49Z
dc.date.available 2021-03-30T11:40:49Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Kaçay, Zülbiye. (2015). Beden eğitimi öğretmenlerine göre okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının örgütsel bağlılık ve yaşam doyumuna etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/91123
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin örgütsel bağlılık ve yaşam doyumuna etkisini incelemektir. Bu çalışma kapsamında, 2015-2016 eğitim-öğretim döneminde Türkiye'nin farklı illerindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi okullarda görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenleri araştırma evrenini oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında kolayda örnekleme yöntemi tercih edilerek, online anket (147) ve yüz yüze görüşme (289) yöntemi ile 176 kadın, 259 erkek olmak üzere toplam 436 beden eğitimi ve spor öğretmeninden veriler elde edilmiştir.Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, değişkenler arasındaki ilişkilerin tespitine yönelik Korelasyon Analizi ile katılımcıların Etik Liderlik ve Örgütsel Bağlılık düzeylerinin Yaşam Doyumu üzerine etkisini belirlemek amacıyla Regresyon Analizinden yararlanılmıştır.
dc.description.abstract The aim of this research is to examine the effect of School Principals' ethical leadership behaviors on physical education and sport teachers' life satisfaction and organizational commitment. In this sense, "Ethical Leadership" (ELS), "Organizational Commitment" and "Life Satisfaction" Scales has been applied to four hundred thirty six physical education and sport teachers working in various cities of Turkey of whom 176 were female and 259 male. In order to obtain data, by preferring an easy sampling method, online surveys (147) and face to face interviews (289) were used.In the analysis of data, as well as the descriptive statistics, Correlation Analysis was used to determine the relationship between the variables. Also to determine the effect of the participants' Ethical Leadership and Organizational Commitment levels on life satisfaction, regression analysis was used.
dc.format.extent IX, 115 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Etik ve etik liderlik
dc.subject Örgüt ortamı ve etik
dc.subject Lider ve liderlik
dc.subject Örgütsel bağlılık ve yaşam doyumu
dc.title Beden eğitimi öğretmenlerine göre okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının örgütsel bağlılık ve yaşam doyumuna etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Kaçay, Zülbiye
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/