Bu araştırmanın amacı; okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin örgütsel bağlılık ve yaşam doyumuna etkisini incelemektir. Bu çalışma kapsamında, 2015-2016 eğitim-öğretim döneminde Türkiye'nin farklı illerindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi okullarda görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenleri araştırma evrenini oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında kolayda örnekleme yöntemi tercih edilerek, online anket (147) ve yüz yüze görüşme (289) yöntemi ile 176 kadın, 259 erkek olmak üzere toplam 436 beden eğitimi ve spor öğretmeninden veriler elde edilmiştir.Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, değişkenler arasındaki ilişkilerin tespitine yönelik Korelasyon Analizi ile katılımcıların Etik Liderlik ve Örgütsel Bağlılık düzeylerinin Yaşam Doyumu üzerine etkisini belirlemek amacıyla Regresyon Analizinden yararlanılmıştır.
The aim of this research is to examine the effect of School Principals' ethical leadership behaviors on physical education and sport teachers' life satisfaction and organizational commitment. In this sense, "Ethical Leadership" (ELS), "Organizational Commitment" and "Life Satisfaction" Scales has been applied to four hundred thirty six physical education and sport teachers working in various cities of Turkey of whom 176 were female and 259 male. In order to obtain data, by preferring an easy sampling method, online surveys (147) and face to face interviews (289) were used.In the analysis of data, as well as the descriptive statistics, Correlation Analysis was used to determine the relationship between the variables. Also to determine the effect of the participants' Ethical Leadership and Organizational Commitment levels on life satisfaction, regression analysis was used.