Açık Akademik Arşiv Sistemi

İşletmelerde vizyon ve misyon kavramlarının kullanımında oluşan karmaşıklık : Türkiye’de ilk 100 büyük sanayi kuruluşu örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Hasan Latif
dc.date.accessioned 2021-03-30T11:40:22Z
dc.date.available 2021-03-30T11:40:22Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Muslu, Şükrü. (2014). İşletmelerde vizyon ve misyon kavramlarının kullanımında oluşan karmaşıklık : Türkiye’de ilk 100 büyük sanayi kuruluşu örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/90998
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Stratejik yönetimin, işletmelerde yer bulması ile birlikte misyon ve vizyon kavramları işletmeler için önem arz etmeye başlamıştır. Misyon ve vizyon kavramları, literatürdeki birçok çalışmada farklı yönleriyle incelendiği görülmektedir. Bu araştırmada ise, misyon ve vizyon kavramlarının stratejik yönetimdeki yerini, önemini ve tarihsel gelişimini incelemeyi, stratejik yönetim literatüründe geçen misyon ve vizyon kavramlarının standartlarının oluşması ve işletmeler tarafından misyon ve vizyon bildirgelerinin oluşturulması esnasında bu standartların göz önünde bulundurulması; var olan kavram karmaşasını ortadan kaldırmayı ve bu kavramların işletmelerde gerçek yerini bulması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği araştırmada, veri toplama aracı olarak ikincil veri toplama (raporlar, kitaplar, dergiler, raporlar ve zaman serili çalışmalar) yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini, İstanbul Sanayi Odasının 2012 yılı için belirlediği ilk 500 sanayikuruluşu oluşturmaktadır. Bu evrenden, seçilen ilk 100 sanayi kuruluşu, çalışmada denek olarak ele alınmıştır. Elde edilen veriler, içerik analiz yöntemiyle incelenmiş grafik ve tablolar üzerinde gösterilerek yoruma açık hale getirilmiştir. Bulgulara göre, şirketler tarafından kullanılmakta olan misyon ve vizyon kavramları, yönetim biliminde yer alan esaslara göre tanımlanmamış ve işletmelerin misyon ve vizyon oluşturma kriterleri ile literatürde kullanılan kriterler uyuşmamaktadır. Bu durum, anlam karmaşasına neden olmaktadır.
dc.description.abstract Mission and vision concepts have become more important for economics since strategic management takes its part in business operations. It is clear that, mission and vision concepts have been investigated with different aspects in lots of different works in litterateur. In this research, it is aimed to examine the place, importance and historical development of mission and vision concepts in management science, forming of standarts of mission and vision concepts in the litterateur of strategic management, taking these standarts into consideration while making declarations and locate these concepts in their true place in Economics.In this research adopted by qualitative research method, secondary data collection method (reports, books, magazines, reports and time series works) has been used. The system of the work is composed by the top 500 industrial enterprises chosen by Istanbul Chamber of Commerce for the year 2012. The top 100 industrial enterprises chosen from the system are approached as subjects in this work. The acquired knowledge has been investigated by content analysis method and made open to interpretation with charts and graphics. According to findings of the research, mission and vision concepts used by corporations has not been identifed in regard to principals of management science and their criterias pertain to forming mission and vision concepts are at variance with the ones in litterateur. And this situation causes ambiguity.
dc.format.extent IX, 146 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Kavram
dc.subject Misyon
dc.subject Vizyon
dc.subject İçerik Analizi
dc.title İşletmelerde vizyon ve misyon kavramlarının kullanımında oluşan karmaşıklık : Türkiye’de ilk 100 büyük sanayi kuruluşu örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Muslu, Şükrü
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/