Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi: Recent submissions

  • ERDOĞDU, NESLİHAN; BOZDURGUT, AYŞE; Hacıoğlu, Esna (Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences, 2021-01)
    Modern sanatın nihai yönelimi olan non-figüratif ifadenin ve sanatta duyusal ilgilerden arındırılan geometrik soyutlamanın son noktası olarak soyut sanat, nesnel dünyanın temsilinden uzaklaşarak temellerini duygu ya da ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; Tatar, Ayşe Gül (Sobider Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences, 2021-04)
    Bilgiye, isteğe, kurala veya belli bir sebebe dayanmaksızın oluveren tesadüfî karşılaşmayı tanımlayan rastlantı, gündelik yaşamda olduğu gibi sanat alanında da sıkça karşılaşılan bir kavramdır. Rastlantının etkisiyle ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; KARAALİOĞLU ONUR; ÖMÜR İHSANUR (Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Dergisi, 2020-10)
    Doğa ve kadın sömürüsüne dikkat çekmeyi hedefleyen ekofeminizm, ekoloji ve feminizmin sentezinden oluşan sosyal bir harekettir. Ekofeminizm teorilerini, eril hâkimiyet ile doğanın sömürülmesi arasındaki ilişki üzerine ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; Caymaz, Önder; 0000-0001-5643-0518; Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anabilim Dalı (İdil Sanat ve Dil Dergisi, 2020-07)
    Genel içeriğiyle varlık, varoluş, uzay ve tanrı gibi kavramları ele alan metafizik, felsefenin bir dalıdır. Bilimden farklı yöntem ve bakış açılarıyla, bu kavramlarla ilişkili sorulara yanıt aramıştır. Tüm bu soruların ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; ÖMÜR, İHSANUR (Sobider Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences, 2020-08)
    Toprak, yaşamsal öneminin dışında, iktisadi ve kültürel açıdan da insanı kendine bağımlı kılan unsurların başında gelmektir. Toprağa bağlı üretim sonucu oluşan ticari ilişkiler, ekonomik faaliyetleri artırarak kırsal ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; Caymaz, Önder; Yılmaz, Aysu (Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences, 2020-06)
    İnterior olarak tanımlanan iç mekân resimleri, 17. yy’da Felemenk sanatında popülerlik kazanmış ve portre, manzara gibi bağımsız bir konu olarak sanat tarihinde yerini almıştır. Protestanlığın dini ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; Ertop, Sümeyye; Özdemir, Uğur (Ulakbilge sosyal bilimler dergisi, 2020-02)
    İnsanın doğa ile ilişkisi var olduğu ilk andan itibaren başlamaktadır. Bu ilişki doğanın insan karşısındaki gücü ve insana sunduklarıyla yaşamsal bir öneme sahip olmuştur. İnsan-doğa arasındaki bu organik bağın getirdikleri ...
  • ÖZGENÇ NESLİHAN (Ulakbilge sosyal bilimler dergisi, 2018-02)
    Hollanda için Altınçağ olarak da nitelendirilen 17. Yüzyıl, sosyo-kültürel ve ekonomik açıdan büyük değişimlerin yaşandığı bir dönemdir. Protestanlık sonrası yaşanan bu toplumsal değişimler Kuzey Avrupa Sanatına yön vermiş, ...
  • ÖZGENÇ NESLİHAN (İdil Sanat ve Dil Dergisi, 2017-11)
    Yüce (sublime) kavramı, MS. I. Yüzyıl Longinus’tan günümüze güzel ile tanımlanması yetersiz kalınan, kolay ifade edilemeyen, acı, korku ve coşkunluğun bir arada yaşandığı eserleri tanımlamak için kullanılmıştır. 18. ...
  • ÖZGENÇ NESLİHAN (Yedi Sanat Tasarım ve Bilim Dergisi, 2014-01-01)
    Gülme eylemi, sadece neşe ve mutluluğu ifade etmez, diğer bir yanıyla alaycı bir tavrı da açığa çıkarır. Alaycı yıkıcılığından rahatsızlık duyulan gülme eylemi, tarih boyunca kontrol altına alınması gereken toplumsal bir ...
  • ÖZGENÇ NESLİHAN,GÜLER MEHMET (Sobider Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences, 2016-12)
    Hristiyanlığın Roma İmparatorluğunun resmi dinî olmasıyla birlikte din ve sanat ilişkisi Avrupa sanatı için kurumsallaşmaya başlamıştır. Prestijlerini artırmak ve dine sadakatlerini göstermek adına resim siparişi veren ...
  • ÖZGENÇ NESLİHAN (Sobider Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences, 2015-12)
    Tarih öncesinde büyü ayinlerinin tinsel ritüelleriyle başlayan inancın görünür kılınma çabası, dinlerle birlikte ruhani bir ihtiyaca dönüşmüştür. Dolayısıyla dinlerin toplum üzerindeki etkisini arttırmak adına tanrılar ...
  • ÖZGENÇ NESLİHAN (Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Dergisi, 2011-10-13)
    Ataerkil toplumlarda eril gücün kadına atfettiği kimlikler, kadını doğurganlığı gereği kapalı bir mekâna yerleştirirken, eril güç de bu mekânların belirleyicisi ya da mimarı olmuştur. Kutsanan kadının kabul edilirliği, ...
  • Kırlangıçoğlu, Cem (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA DERGİSİ, 2016-12)
    İstanbul’da önemsenmesi ve çözülmesi gereken başlıca konulardan birisi de ulaşım sorunudur. Gelecek yıllarda inşa edilecek yeni konut alanları ve açılacak yeni istihdam sahaları, bu problemin daha da büyümesine neden ...
  • Kırlangıçoğlu, Cem (Sakarya University Journal of Science, 2021-04)
    Throughout history, human beings have lived to survive, have struggled to have a job and have enough income for a better life. But at the point we have reached today, people's quality of life not only depends on wealth and ...
  • Kırlangıçoğlu, Cem; Döker, Mehmet Fatih (Sakarya University Journal of Science, 2018-10)
    The Digital World has become the most significant platform for spreading the written and visual documents about cultural and historical heritages in accordance with the recent developments on web based technologies. All ...
  • Kırlangıçoğlu, Cem; Döker, Mehmet Fatih (2018-07)
    Geçmişten günümüze şehir planlama ve mimarlık alanında gerçekleştirilen çalışmalarda çeşitli tasarım kriterleri kullanılmış, birbirinden farklı planlama süreçleri izlenmiştir. İnsanların kullanımına yönelik gerçekleştirilen ...
  • Kırlangıçoğlu, Cem (International Journal of Human Sciences, 2015-06)
    There are many architectural design parameters for public transport stations which include urban and station level studies. Each station must be designed in accordance with the basic passenger requirements such as ...
  • Özaras, Mustafa Emrah (Sobider, 2021-10)
    Farklı toplum ve inanışlarda kendine yer bulan acı çekme ritüellerinin sanata yansıması, bu ritüellerin görsel bir şekilde betimlenerek, seyirlik nesne haline dönüşüyle başlamaktadır. 1960’larda ortaya çıkan Beden Sanatı ...
  • Özaras, Mustafa Emrah (Ulakbilge, 2019-10-01)
    Sanattaki melezleşme süreci, dil, din, ırk vb. diğer kültürel melezleşmeler gibi tarihsel bir süreç içerisinde gerçekleşmiştir. Kolonyalist dönem özellikle Avrupa sanatındaki melezleşmenin zirve yaptığı dönem olarak ...