Açık Akademik Arşiv Sistemi

Metaverse'de yeni kimlik inşası ve benlik sunumu: Türkiye'de metaverse'ü kullanan bireyler üzerinde uygulamalı bir nitel araştırma = New identity construction and self-presentation in the metaverse: An applied qualitative research on individuals using metaverse in Turkey

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Handan Akyiğit
dc.date.accessioned 2025-01-08T08:59:22Z
dc.date.available 2025-01-08T08:59:22Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Kaya, Sümeyye. (2024). Metaverse'de yeni kimlik inşası ve benlik sunumu: Türkiye'de metaverse'ü kullanan bireyler üzerinde uygulamalı bir nitel araştırma = New identity construction and self-presentation in the metaverse: An applied qualitative research on individuals using metaverse in Turkey. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/102739
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmada Metaverse'ü deneyimleyen bireylerin yeni kimlik inşası ve benlik sunumları araştırılmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile on bir kişiyle derinlemesine yarı yapılandırılmış mülakat yapılmış ve katılımcı gözlem tekniği kullanılmıştır. Metaverse'de kendini avatarıyla gerçekleştiren birey, sosyal yaşamdan ekonomiye pek çok ihtiyacını bu platformlar üzerinden giderebilmektedir ve metaverse'ün geleceği düşünüldüğünde de etki alanının çeşitleneceği öngörülmektedir. Alan yazında metaverse'ün fırsat ve risklerini ve teknik kullanımını ele alan pek çok çalışma olduğu görülmüştür. Fakat metaverse'de yeni kimlik inşasını ve benlik sunumunu uygulamalı bir biçimde araştıran bir çalışma olmadığı görülmüştür. Bu nedenle bu çalışmanın alana önemli bir katkı sunacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstract In this study, individuals experiencing the Metaverse have been investigated regarding their construction of new identities and self-presentations. In-depth semi-structured interviews were conducted with eleven participants using a qualitative research method, supplemented by participant observation technique. Individuals who realize themselves with their avatars in the Metaverse can meet many needs ranging from social life to economy through these platforms, and it is anticipated that the scope of influence of the Metaverse will diversify in the future. In the literature, it has been observed that there are many studies addressing the opportunities and risks of the Metaverse, as well as its technical usage. However, it has been noted that there is no study that empirically investigates new identity construction and self-presentation in the Metaverse. Therefore, it is believed that this study will make a significant contribution to the field.
dc.format.extent viii, 93 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Metaverse,
dc.subject Sanal Gerçeklik,
dc.subject Kimlik,
dc.subject Dijital Kimlik,
dc.title Metaverse'de yeni kimlik inşası ve benlik sunumu: Türkiye'de metaverse'ü kullanan bireyler üzerinde uygulamalı bir nitel araştırma = New identity construction and self-presentation in the metaverse: An applied qualitative research on individuals using metaverse in Turkey
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalı, Sosyoloji Bilim Dalı
dc.contributor.author Kaya, Sümeyye
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/