Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kuşaklar arası çatışmadan kuşak içi çatışmaya: Üniversite öğrencileri ile ergen kardeşleri arasında bir karşılaştırma = From intergenerational conflict to intra-generational conflict: A comparison between university students and their teenage siblings

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Mehmet Tayfun Amman
dc.date.accessioned 2025-01-08T08:59:21Z
dc.date.available 2025-01-08T08:59:21Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Şanverdi, Hatice. (2024). Kuşaklar arası çatışmadan kuşak içi çatışmaya: Üniversite öğrencileri ile ergen kardeşleri arasında bir karşılaştırma = From intergenerational conflict to intra-generational conflict: A comparison between university students and their teenage siblings. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/102736
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Son yıllarda, kuşaklar arası ilişkiler üzerine yapılan çalışmalar artmış ve bu alan çeşitli boyutlarda ele alınmıştır. Teknolojik gelişmelerin toplumsal değişimi hızlandırması, kuşaklar arası ilişkileri sosyal bilimlerin önemli bir araştırma konusu haline getirmiştir. Sürekli değişen toplumsal roller, bireyler arası iletişim ve aile içi ilişkiler, bu çalışmaların artan önemi ile vurgulanmaktadır. Bu çalışmada, kuşaklar arası çatışmaların yalnızca farklı kuşaklar arasında değil, aynı kuşak içinde de görülebileceği tezi öne sürülmüştür. Özellikle üniversite öğrencileri ile ergen kardeşleri arasındaki ilişkiler üzerine yoğunlaşılmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemi çerçevesinde derinlemesine mülakat tekniği kullanılarak yürütülmüştür. Bu kapsamda, 10 üniversite öğrencisi ağabey/abla ve 10 ergen kardeş ile bireysel görüşmeler yapılmıştır. Bu yöntemin tercih edilmesi, katılımcıların deneyim ve algılarının ayrıntılı bir şekilde incelenmesine olanak sağlamıştır. Veriler, içerik analizi ve tematik analiz teknikleri kullanılarak analiz edilmiş ve bunlar, kuşak içi ilişkilerin karmaşıklığını ve çeşitliliğini yansıtmaktadır. Özellikle büyük ve küçük kardeşler arasındaki çatışma ve uyum noktaları titizlikle incelenmiş ve analiz edilmiştir. Bulgular, kuşak içi iletişim dinamiklerini ve bu dinamiklerin altındaki sosyal, psikolojik ve kültürel faktörleri anlamamıza katkı sağlamaktadır. Özellikle bu çalışma, büyük ve küçük kardeşler arasındaki dijital dünya etkileşimlerinin, değerler ve yaşam biçimi üzerindeki etkilerini derinlemesine incelemiştir. Kardeşler arasında az fark olmasına rağmen, hayata ve toplumsal değerlere bakış açılarının nasıl farklılaşabileceği ortaya konmuştur. Kuşak içi ilişkilerin incelenmesi, çatışma ve uyumun karmaşıklığını anlamak için önemli bir adım teşkil etmektedir. Elde edilen bulgular, literatüre yeni perspektifler sunmuş ve aynı kuşak içindeki ilişkilerin derinliğini ve çeşitliliğini vurgulamıştır.
dc.description.abstract In recent years, studies on intergenerational relationships have increased and this field has been examined from various perspectives. The acceleration of social change due to technological advancements has made intergenerational relationships an important research topic in social sciences. The constantly changing social roles, interpersonal communication, and family relationships highlight the growing importance of these studies. This study proposes that conflicts may not only occur between different generations but also within the same generation. It specifically focuses on the relationships between university students and their adolescent siblings. The study was conducted using an in-depth interview technique within the framework of qualitative research. In this context, individual interviews were conducted with 10 university students and 10 adolescent siblings. The use of this method allowed for a detailed examination of participants' experiences and perceptions. The data were analyzed using content analysis and thematic analysis techniques, reflecting the complexity and diversity of intra- generational relationships. Conflict and harmony points between older and younger siblings were carefully examined and analyzed. The findings contribute to our understanding of intra-generational communication dynamics and the social, psychological, and cultural factors underlying these dynamics. This study particularly explored the impact of digital world interactions between older and younger siblings on values and lifestyles. Despite the small age gap, it was revealed how their perspectives on life and social values could differ. The examination of intra- generational relationships is an important step in understanding the complexity of conflict and harmony. The findings provide new perspectives to the literature and emphasize the depth and diversity of relationships within the same generation.
dc.format.extent ix, 127 sayfa ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Kuşaklar Arası Çatışma,
dc.subject Kuşak İçi Çatışma,
dc.subject Toplumsal Değişim,
dc.subject Ergenlik,
dc.title Kuşaklar arası çatışmadan kuşak içi çatışmaya: Üniversite öğrencileri ile ergen kardeşleri arasında bir karşılaştırma = From intergenerational conflict to intra-generational conflict: A comparison between university students and their teenage siblings
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalı,
dc.contributor.author Şanverdi, Hatice
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/