Açık Akademik Arşiv Sistemi

E-memnuniyeti etkileyen performans kriterlerinin tespiti üzerine bir araştırma (e-perakendecilik örneği)

Show simple item record

dc.date 2011-01-01
dc.date.accessioned 2023-01-26T14:17:49Z
dc.date.available 2023-01-26T14:17:49Z
dc.date.issued 2010-05-01
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/99810
dc.description.abstract Yapılan araştırmalar, internet teknolojilerinin getirdiği yenilikler ve değişimin, tüketicilerin geleneksel alışveriş süreçlerine kıyasla elektronik ortamda farklı alışveriş davranışları sergilediğini göstermektedir. Bu bağlamda, çalışmada e-memnuniyeti etkilediği düşünülen faktörler kavramsal olarak ortaya konulmuş ve etkileri araştırılmıştır. Çalışma bulguları, e-memnuniyet üzerinde görece en fazla etkiye sahip olan üç faktörün sırasıyla, tasarım kalitesi, müşteri ilişkileri ve teslimatın yerine getirilmesi, e-işlem etkinliği olduğunu göstermektedir. Ürün yorumlama ve kıyaslama ile promosyon etkinlikleri faktörlerinin ise literatürde yeni birer faktör olarak görece düşük etkilere sahip olduğu tespit edilmiştir. ABSTRACT Studies have shown that advances in the internet tehchnology have led to significant changes in the traditional market environment as well as consumer behavior. In this study, we wanted to examine conceptually the factors affecting online customer satisfaction as well as their relative effects on customer satisfaction. Web site design quality, fulfilment of customer demand and customer relationship management and effectiveness of online processes are major factors influencing customer satisfaction. Comments of other users, the opportunity to make comparisons with other existing brands as well as promotional practices by the retailers are very useful and attractive. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Akademik Bakış Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights CC0 1.0 Universal *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ *
dc.subject e-memnuniyet, elektronik alışveriş, sanal mağaza, e-perakendecilik en_US
dc.title E-memnuniyeti etkileyen performans kriterlerinin tespiti üzerine bir araştırma (e-perakendecilik örneği) en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-2221-1469 en_US
dc.identifier.volume Nisan - Mayıs - Haziran en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 17 en_US
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi, Bilişim Sistemleri Mühendisliği en_US
dc.relation.journal Akademik Bakış Dergisi en_US
dc.identifier.issue 20 en_US
dc.contributor.author Remzi ALTUNIŞIK
dc.contributor.author Nihal SÜTÜTEMİZ
dc.contributor.author Levent ÇALLI


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess