Abstract:
Üçüncü sanayi devrimi yaşadığımız çağda dijital üretim yöntemlerin kullanılmasıyla başlamış ve gelişimine hızla devam etmektedir. Çoğu üreticinin esneklik, düşük maliyet ve zaman tasarrufu sağladığı için özellikle prototip üretiminde kullandığı 3D yazıcı teknolojisi yeni dönemde evlerde nihai tüketicilerin de üretim yapabilmelerini sağlayacak bir devrimi başlatmıştır. Bu bağlamda, çalışmada yeni bir teknoloji olarak 3D yazıcı endüstrisi yeniliklerin yaygınlaşması teorisi kapsamında incelenmiş ayrıca 3D yazıcı teknolojisiyle oluşacak pazarlar ve muhtemel yeni pazarlama uygulamaları tartışılmış ve uygulamaya yönelik önerilerde bulunulmuştur. Yeni teknolojilere adapte olan tüketici davranışlarındaki değişiklikler dikkate alındığında yeni dönemin nasıl şekilleneceği, karşılaşılması muhtemel zorluklar ve çözümler akademik olarak ele alınmalı ve değerlendirilmelidir. Bu bağlamda, bu araştırmanın bu döneme ışık tutacağı ve yeni akademik çalışmaları özendireceği düşünülmektedir.