Uzaktan eğitim amacıyla kullanılan konferans yazılımları kullanıcıya oldukça basit ve anlaşılır bir arayüz sunsa da arka planında oldukça karmaşık bir yapı yer almaktadır. Böylesine karmaşık yapının sürekliliğini sağlamak bir yana dursun, ihtiyaç duyulduğunda yeni bir ortama aktarılması ve aynı kararlılığı elde etmek için oldukça uzun mesai harcanması gerekmektedir. Bu çalışma, bir üniversitede bulunan uzaktan eğitim altyapısındaki yapının ve yazılımların mümkün olduğunca otomatik bir şekilde kurulumunun gerçekleşmesi, gerekli bakımların yapılması ve gerçekleşen problemlere karşı alınan aksiyonların mümkün olduğunca nasıl otomatik hale getirildiği araştırılacaktır. Bunların yanında bu yapıdan sürekli olarak elde edilen verilerin işlenerek karar mekanizmalarına desteğini gösterecektir. Her geçen gün hızla ilerleyen bilgisayar yazılımları, bu yazılımların yönetilmesi, bakımı, güncellemeleri, çalışma ortamları gibi problemleri beraberinde getirmiştir. Problemlere getirilen çözümler her ne kadar yardımcı olsa da ihtiyaçlara yönelik olarak birçok açıdan yetersiz gelmektedir. Bilgisayar ve bilişim altyapılarında kullanılan bu kaynakların etkili biçimde yönetimi çok önemlidir. Çeşitli nedenlerden ötürü artabilecek kaynak ihtiyaçlarını hızlıca genişletip gerek görülmediğinde daraltılması bu kaynakların maliyetinin yönetiminde oldukça etkilidir. Altyapı maliyetlerinde esneklik önemli olduğu kadar işlemler tekrar ettikçe zahmetli bir hal almaktadır. İhtiyacı gidermek için çeşitli otomasyon araçları bulunsa dahi yapılandırmalar göz önünde bulundurulduğunda her zaman istenilen sonucu verememektedir. Böyle durumlarda yapılandırmanın ihtiyacını karşılayacak çözümlerin bir kereye mahsus oluşturulması gerekmektedir. Elde edilen kazanımlarda neredeyse yüzlerce aşamadan oluşan kurulum ve bakım sürecinin oluşturulan betiklerle ve konfigrasyon araçlarının kullanımıyla bir kaç adıma düşürülerek ciddi anlamda zaman tasarufu sağlandığı açıklanmıştır.
Although conference software used for distance education offers a very simple and understandable interface to the user, there is a very complex structure in the background. Let alone ensuring the continuity of such a complex structure, it is necessary to spend a long time in order to transfer it to a new environment when needed and to achieve the same stability. This study will explain how the structure and software in the distance education infrastructure in a university are installed as automatically as possible, the necessary maintenance is carried out, and the actions taken against the problems that occur are automated as much as possible. In addition, the data obtained from this structure will be processed and will show its support to the decision mechanisms. Computer software, which is advancing rapidly day by day, has brought problems such as the management, maintenance, updates and working environments of these software. Although the solutions brought to the problems are helpful, they are insufficient in many respects for the needs. Effective management of these resources, which are used in computer and information infrastructures, is very important. It is very effective in the management of the cost of these resources that the resource needs that may increase due to various reasons are rapidly expanded and narrowed when not needed. Flexibility in infrastructure costs is important, but it becomes troublesome as transactions are repeated. Even if there are various automation tools to meet the need, it does not always give the desired result when the configurations are considered. In such cases, solutions to meet the needs of the configuration should be created once only. In the gains achieved, it has been explained that the installation and maintenance process, which consists of almost hundreds of stages, has been reduced to a few steps with the created scripts and the use of configuration tools, resulting in significant time savings.