Açık Akademik Arşiv Sistemi

Bir halkla ilişkiler uygulaması olarak kurumsal reklamcılık: Kadınlar günü örneği = Corporate advertising as a public relations practice: The case of women's day

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Simge Ünlü
dc.date.accessioned 2022-12-14T13:10:59Z
dc.date.available 2022-12-14T13:10:59Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Türkoğlu, Kübra. (2020). Bir halkla ilişkiler uygulaması olarak kurumsal reklamcılık: Kadınlar günü örneği = Corporate advertising as a public relations practice: The case of women's day. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/98720
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Günümüzde tüketicilerin ürün ya da hizmeti satın alırken ki tutumlarında değişiklik meydana gelmiştir. Tüketiciler bir ürünü tercih ederken benzerleri ile karşılaşmakta ve bu noktada markayı rakiplerinden ayıracak nitelik devreye girmektedir. Kurumları diğerlerinden farklı kılacak bazı uygulamalar söz konusudur. Toplumda önemsenen ve bilinçli bir algının oluşturulmasına katkı sağlayabilecek olan kuruluşların varlığı önem arz etmektedir. Kurumsal vatandaşlık anlayışı ile sorumluluklarını yerine getiren kuruluşlar, itibar ve imajlarını güçlendirip, devamlılıklarını sağlayabilmektedir. Bu doğrultuda tüketici grupları da markalar arası ürün veya hizmet tercihinde bulunurken, toplumsal değerleri önemseyen, kamuoyunda doğru algının oluşmasına katkı sağlayan kuruluşlar öne çıkarak, hedef kitlenin zihninde olumlu bir imajın oluşmasını neden olmaktadır. Bunu sağlayan kurumda rakiplerine karşı üstünlük elde ederek, kalıcılığını pekiştirmiş olur. İşletmeler tüm bunları kurumsal reklamcılığı kullanarak elde etmekte ve bu kavramın öneminin farkında olunması gerektiğinin altı çizilmektedir. Bu araştırmada, markaların 8 Mart 2021 yılında kadınlar gününde yayınlamış oldukları kurumsal reklamların içeriğinde, sorumluluk bilincini gözeterek ve bu doğrultuda mesajını hazırlayan markalar bu çalışmanın kapsamını ve amacını oluşturmaktadır. Youtube 'de en çok izleme alan beş markanın kurumsal reklamları göstergebilim yöntem kullanılarak analiz edilmiştir. Bu bağlamda incelenen ve bunun sonucunda beş marka arasından iki markanın kadınlar gününe özel yayınlanan reklamlarının, vermiş oldukları mesajlar kadına ve kadının toplumsal hayattaki yerini önemsediğini, toplumda buna yönelik algının yer etmesi sağlanarak ve bu yolla da topluma karşı olan sorumluluğunu yerini getirmiş olmaktadırlar. Geriye kalan üç marka ise toplumsal beklentiyi göz ardı ederek, markayı ön planda tutan bir kurumsal reklam anlayışına sahip olarak reklam filmlerini hazırladıkları sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstract The existence of organizations that are considered necessary in society and contribute to creating a conscious perception is essential. Organizations that fulfill their responsibilities with the understanding of corporate citizenship can strengthen their reputation and image and ensure their continuity. In this direction, while consumer groups prefer products or services between brands, organizations that care about social values and contribute to the formation of the correct perception in public stand out and cause a positive image to be formed in the target audience's minds. Businesses achieve all these by using corporate advertising, and it is underlined that the importance of this concept should be aware. In this research, the brands that prepare their message in line with the awareness of responsibility in the corporate advertisements published by the brands on Women's Day on March 8, 2021, constitute the scope and purpose of this study. The corporate ads of the five brands with the most views on Youtube were analyzed using the semiotic method. In this context, the advertisements of two brands among the five brands, which are examined in this context, and as a result, the messages they give importance to women and the place of women in social life, by ensuring that the perception of this is in the society, and thus fulfilling their responsibility towards the society. It has been concluded that the remaining three brands, ignoring the social expectation, have prepared their commercial films by having a corporate advertising approach that prioritizes the brand.
dc.format.extent ix, 79 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Reklam,
dc.subject Halkla İlişkiler,
dc.subject Kurumsal Reklam,
dc.subject Advertising,
dc.subject Corporate Advertising,
dc.subject Public Relations
dc.title Bir halkla ilişkiler uygulaması olarak kurumsal reklamcılık: Kadınlar günü örneği = Corporate advertising as a public relations practice: The case of women's day
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Türkoğlu, Kübra
dc.relation.publicationcategory Yüksek Lisans


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/