Günümüzde Türkiye'deki siyasi ve politik anlayışta gündeme gelen sosyal belediyecilik faaliyetleri dikkat çekmektedir. Sosyal belediyecilik anlayışına sahip olmak ve bunun getirilerinden yararlanmak amacıyla birçok belediye kültürel ve sanatsal alanda yapılanmalar içerisine girmektedir. Bireylerin sosyal ve ekonomik anlamda yeni arayışlar içerisinde bulunduğu günümüz dünyasında kültürel ve sanatsal etkinlikler içerisinde bulunmak isteyen vatandaş için bazı boşluklar doğmuştur. Bunlardan bir tanesi de belediyeler tarafından verilen kültürel ve sanatsal eğitimlerdir. Yapılan literatür taramaları sonucunda kültürel ve sanatsal eğitimin belediyeler tarafından verilmesi ve bu eğitimin vatandaş üzerindeki etkisinin araştırılmasına yönelik bir makale veya teze rastlanılmamıştır. Literatürde ilk olacak olan bu tez ile birlikte bilimsel yazındaki bir boşluk doldurulacak ve yerel belediyeler tarafından yaygın olarak kullanılmayan kültür-sanat eğitimi faaliyetleri yaygınlaştırılmasının mı yoksa kalitesinin arttırılmasının mı gerektiği gibi konulara açıklık getirilecektir. Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin sosyal belediyecilik anlayışıyla ortaya koyduğu kültürel ve sanatsal etkinlikler vatandaşların sosyalleşme ihtiyacını karşılarken diğer bir yandan da belediyeler açısından kamularla sürdürülmesi gereken iletişim için yeni bir iletişim kanalı statüsü taşımaktadır. Bu çalışmada Gaziosmanpaşa Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü'nün hizmet olarak sunduğu kültürel ve sanatsal faaliyetlerin yer aldığı sanat akademisinde eğitim alan bireylerin yerel belediyeye bakış açısı ve aldıkları hizmetin memnuniyet durumu incelenmektedir. Çalışmanın sonucunda vatandaşların kültürel ve sosyal ihtiyaçlarının ne ölçüde belediye tarafından karşılanmasını bekledikleri ve kültür sanat iletişimi bağlamında belediyelerin faaliyetlerinin vatandaş üzerinde ne oranda etkili olduğu araştırılacaktır. Araştırma sonucunda belediyelerce sürdürülen kültürel ve sanatsal eğitim faaliyetlerinin, vatandaşların belediyelere duyduğu sempatiyi artırıp arttırmadığı ölçülebilir bir değer olarak ortaya konulacaktır. Türkiye'deki vatandaşların kültürel ve sanatsal etkinliklerin tüketim düzeyinin oldukça az olduğu varsayılan bu çalışmada yerel belediler tarafından faaliyet gösteren kültür ve sanat eğitim merkezleri incelenecek ve kamu kurumlarının vatandaşlara hizmet olarak sunduğu kültürel ve sanatsal faaliyetler ele alınacaktır. Bu sayede daha önce incelemesi yapılmayan bu özgün alanın kullanımının değeri ortaya çıkacak ve diğer belediyelere örnek teşkil edecektir.
Today, social municipality activities that come to the agenda in the political and political understanding in Turkey draw attention. In order to have a social municipality understanding and benefit from its benefits, many municipalities are involved in structuring in the cultural and artistic fields. In today's world, where individuals are in search of new social and economic aspects, some gaps have arisen for the citizen who wants to be involved in cultural and artistic activities. One of them is the cultural and artistic training given by the municipalities. As a result of the literature review, no article or thesis was found on the provision of cultural and artistic education by municipalities and the investigation of the effect of this education on citizens. With this thesis, which will be the first in the literature, a gap in the scientific literature will be filled and it will be clarified whether it is necessary to expand or increase the quality of cultural and artistic education activities that are not widely used by local municipalities. While the cultural and artistic activities of the metropolitan and district municipalities meet the socialization needs of the citizens, on the other hand, they have the status of a new communication channel for the communication that must be maintained with the publics for the municipalities. In this study, the perspective of the individuals who are educated in the art academy, where the cultural and artistic activities offered by the Gaziosmanpaşa Municipality Culture and Social Affairs Directorate as a service, to the local municipality and the satisfaction of the service they receive are examined. As a result of the study, it will be investigated to what extent the cultural and social needs of the citizens are expected to be met by the municipality and to what extent the activities of the municipalities are effective on the citizens in the context of culture and art communication. As a result of the research, it will be revealed as a measurable value whether the cultural and artistic education activities carried out by the municipalities increase the sympathy of the citizens towards the municipalities. In this study, which is assumed that the consumption level of cultural and artistic activities of citizens in Turkey is quite low, culture and art education centers operating by local municipalities will be examined and cultural and artistic activities offered by public institutions as a service to citizens will be discussed. In this way, the value of the use of this unique area, which has not been examined before, will be revealed and will set an example for other municipalities.