Bilgi teknolojilerinin gelişmesi ve dijitalleşme ile depolanan veri hacmi genişleyerek büyük veri olarak tanımlanan veri havuzunu oluşturmuştur. Büyük veri, küresel ölçekli markalar tarafından pazarlama alanında ve yapay zekâ algoritmaları geliştirmede kullanılmaya başlamıştır. Aynı zamanda büyük veriyi etkili kullanmayı başaran markalar hızla büyüme kaydederken geleneksel pazarlama yöntemini kullanmaya devam eden markaların dijital ekonomide geleceği risk altında görülmektedir. Bu çalışmada, küresel markaların büyük veri ve yapay zekâyı kullanma pratikleri incelenmektedir. Bu inceleme veri kategorileri içerisinde yer alan görsel verinin kullanımı üzerine odaklanmaktadır. Marka seçiminde kriter, görsel veriyi etkili kullanma durumuna göre belirlenmiştir. Aynı zamanda dijital ekonomide üreten tüketiciler olarak öne çıkan bireylerin marka stratejileri açısından önemi ele alınmıştır. Bu bağlamda bireylerin bilinçli veya bilinçsiz olarak ürettiği görsel verilerin, belirlenen markalar tarafından kullanım şekillerini yansıtan bir Dataizm isimli bir multimedya çalışması gerçekleştirilmiştir.
With the development of information technologies and digitalization, the volume of stored data has expanded, creating the data pool defined as big data. Big data has started to be used by global brands in the field of marketing and developing artificial intelligence algorithms. At the same time, while brands that manage to use big data effectively grow rapidly, the future of brands that continue to use traditional marketing methods in the digital economy is at risk. In this study, the practices of global brands in using big data and artificial intelligence are examined. This review focuses on the use of visual data within the data categories. The criterion for brand selection is determined by the effective use of visual data. At the same time, the importance of individuals who stand out as producing consumers in the digital economy in terms of brand strategies is discussed. In this context, a multimedia study representing the usage patterns of the visual data produced consciously or unconsciously by the designated brands was carried out.