Açık Akademik Arşiv Sistemi

Covid-19 pandemi sürecinde evden çalışma: Öğretmenler üzerinde bir araştırma = Working from home during the covid-19 pandemic: A research on teachers

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Emel İslamoğlu
dc.date.accessioned 2022-12-14T13:10:43Z
dc.date.available 2022-12-14T13:10:43Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Acar, Şeyma. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde evden çalışma: Öğretmenler üzerinde bir araştırma = Working from home during the covid-19 pandemic: A research on teachers. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/98687
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Çin'in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve tüm dünyayı etkileyen Covid-19 virüsü dünya genelinde ekonomik ve sosyal hayatı derinden etkilemiştir. Pandemi nedeniyle alınan önlemlerden en çok etkilenen alanlardan biride çalışma hayatı olmuştur. Covid-19 pandemi süceci ile birlikte işgücü piyasasında, çalışma düzeni ve istihdam modelleri üzerinde daha önce olmadığı kadar hızlı bir dönüşüm meydana gelmiştir. Tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye'de de birçok sektörde evden çalışma yöntemi uygulanmıştır. Bu araştırmada pandemi döneminde öğretmen görüşlerine dayanarak evden çalışma modelinin etkinliği ortaya çıkarılmıştır. Bu süreçten en çok etkilenen gruplardan biri olan kamu ve özel ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında çalışan öğretmenler araştırma grubu olarak seçilmiş ve sürece ilişkin görüşlerini belirlemek için mülakat yapılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların evden çalışmaya yönelik bakış açılarının olumsuz olduğu ve evden çalışmanın etkin olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Evden çalışmanın etkin olmamasındaki nedenler arasında iş yükünde artışların yaşanması, çalışma düzenlerinin bozulması, iş yaşam dengelerinin olumsuz etkilenmesi sayılabilir. Bu sürece aniden, zorunlu ve hazırlıksız yakalanmalarının da etkisi olmuştur. Katılımcılar evden çalışmaya sıcak bakmasalar bile bu olumsuzlukların düzenlenmesi ve alt yapı sorunlarının çözülmesiyle birlikte evden çalışmanın gelecekte tercih edilebileceğini ifade etmişlerdir. Süreç içerisinde iş güvenceleri ve ücretleri konusunda önemli sıkıntıları bulunmayan öğretmenlerin mesleki bağlılıklarında zayıflamalar olduğu ortaya çıkmıştır. Yapılan işin doğasının evden çalışmaya elverişli olduğu halde eğitimin verimli olabilmesi için evden çalışmanın yeterli olmadığı kanısına varılmıştır. Bu çalışmanın, farklı sektörlerde gerçekleştirilerek evden çalışmanın etkinliğini ölçmek isteyen araştırmacılara ve çalışmalara bir ışık tutması ve alana özgün bir katkı sağlaması beklenmektedir.
dc.description.abstract The Covid-19 virus affected the entire world, has profoundly affected economic and social life around the world. One of the areas most affected by the measures taken due to the pandemic was working life. Along with the Covid-19 pandemic leveller, faster transformation in the labor market, working order and employment models than ever before. As in the whole world, the method of working from home has been applied in many sectors in Turkey. In this study, the effectiveness of the Working From Home model was revealed based on the opinions of teachers during the pandemic period. Teachers working in public and private institutions, one of the groups most affected by this process, were selected as a research group and interviewed to determine their views on the process. As a result of the research, it was found that the participants ' perspectives on working from home were negative and that working from home was not effective. Reasons for not working from home can include an increase in workload, a negative impact on work life balances. Their sudden and unprepared capture of this process has also had an effect. Even if the participants do not look warmly at working from home, they stated that working from home may be preferred in the future with the regulation of these negatives and solving infrastructure problems. Although the nature of the work done is conducive to working from home, it has been concluded that working from home is not enough for education to be efficient.
dc.format.extent viii, 94 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Covid-19,
dc.subject Pandemi,
dc.subject Evden Çalışma,
dc.subject Öğretmenler,
dc.subject Covid-19,
dc.subject Pandemic,
dc.title Covid-19 pandemi sürecinde evden çalışma: Öğretmenler üzerinde bir araştırma = Working from home during the covid-19 pandemic: A research on teachers
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Çalışma Ekonomisi ve Sosyal Siyaset Bilim Dalı
dc.contributor.author Acar, Şeyma
dc.relation.publicationcategory Yüksek Lisans


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/