dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Ahmet Selman Baktı |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-14T13:10:34Z |
|
dc.date.available |
2022-12-14T13:10:34Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Ly, Mouhamadou Abdoul Ghaffar. (2021). تحليل المنهج التربوي المطبق في السنغال من حيث الفقه الإسلامي = Senegal'de uygulanan eğitim yönteminin İslâm fıkhı açısından tahlîli. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/98664 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Senegal'deki Kur'an medreseleri hakkında yazılabilecek en önemli araştırmalardan biri Senegal'deki bu Kur'an medreselerinde eğitim gören çocukların hayatları üzerine yapılan araştırmalardır. Yaşamları yasal haklarla orantılı mı yoksa değil mi? Bu nedenle bu araştırma, Senegal'deki Kur'an medreselerinde çocukların nasıl eğitim aldığını ele alan İslâm Hukukuna Göre Senegal'deki Din Eğitimi Kurumlarında Kullanılan Yöntemler (Senegal'de Uygulanan Eğitim Yönteminin İslâm Fıkhı Açısından Tahlîli) başlığı altında toplanmıştır. Birinci bölümde araştırmacı Kur'an-ı Kerim'i öğrenmeye ve öğretmeye çalışarak Senegal'i, coğrafyasını, kabilelerini ve çevresini, İslâm'ın buraya giriş tarihini ve Fransız sömürgecilerinden gelen zorluklara rağmen acı çekmiş olan Müslümanların dinle olan ilişkisinin gücüne değinmiştir. İkinci bölümde, İslâm öğretilerini yaymakla ilgilenen şeyhler tarafından temsil edilen, sömürgeciliğe tüm gücüyle savaşan geleneksel Kur'an medreseleri de dahil olmak üzere Senegal'deki Kur'an medreselerinde eğitim yöntemlerinden, sahipleri geleneksel Kur'an medreseleri mezunlarından olduğu için bu geleneksel Kur'an medreselerinin uzantılarına ve entegrasyonuna dayanan model Kur'an medreselerinden bahsetmiştir. Daha sonra üçüncü bölümde, genel olarak çocukların meşru haklarına ve özellikle bu Kur'an medreselerinin duvarlarına bağlı kalmaları durumunda eğitim hakkı, güvenlik, huzur, süreklilik ve çocuğun çevredeki hakkı da dahil olmak üzere yasal haklarına değinilmiştir. Son bölümde ise çocuklar için bu yasal hakların elde edilmesinde kullanılan yol, yöntem ve uygulamalardan bahsedilmiştir. Sonuç olarak, Senegal'deki bu Kur'an medreselerinin çeşitli alanlarda gelişmesine yol açabilecek tavsiye, çözüm ve önerilerinin sunulması unutulmamıştır. |
|
dc.description.abstract |
One of the most important research that can be written about Qur'anic schools in Senegal is the research that talking about Children's lives in these Quranic schools in Senegal. Is their life in it is based on sharia rights or not. That is why this research came under the title: Methods used in religious education institutions in Senegal according to Islamic law (the rights of children and its applications in Quranic schools in Senegal). In the first chapter, the researcher talked about Senegal, its geography, tribes, and its environment, as well as the history of the introduction of Islam in it and the strength of the relationship of Muslims in it to religion by seeking to learn and teach the Holy Quran with what they were suffering from difficulties that come from the side of the French colonialists. In the second chapter, he talked about the traditional Qur'anic schools, which fought colonialism with all its power represented by their leaders from the religious sheikhs who are interested in spreading the teachings of the Islamic religion and the model Qur'anic schools that depend on an extension, bridge and complementation of these traditional Qur'anic schools. Because its masters are graduates of traditional Quranic schools. These schools came to improve the conditions of traditional Qur'anic schools in terms of memorization speed, and the prevention of begging, and others. Then, in the third chapter, he touched on the legitimate rights of children in general, including the right to education, the right to security, safety and stability, the right to the environment and others. In the last chapter, he touched on the ways, methods and applications used to reach the realization of these legitimate rights for children. In conclusion, the writer mentioned the recommendations, solutions and suggestions that, if followed, could lead to their results in developing these Quranic schools in Senegal in various fields. |
|
dc.format.extent |
vi, 101 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Arapça |
|
dc.language.iso |
ara |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Senegal |
|
dc.subject |
Kur’an Medreseleri |
|
dc.subject |
Çocuk Hakları |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.subject |
Quranic Schools |
|
dc.subject |
Children Rights |
|
dc.title |
تحليل المنهج التربوي المطبق في السنغال من حيث الفقه الإسلامي = Senegal'de uygulanan eğitim yönteminin İslâm fıkhı açısından tahlîli |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Ly, Mouhamadou Abdoul Ghaffar |
|
dc.relation.publicationcategory |
Yüksek Lisans |
|