dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Aytekin İşman |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-14T13:10:29Z |
|
dc.date.available |
2022-12-14T13:10:29Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Tamoude, Chamssoudine Bahari. (2021). Fashion consumers' views and evaluation on social media as a tool for online advertisement: A sample case on Sakarya University students = Online reklam aracı olarak sosyal medyada moda tüketicilerin görüşmeleri ve değerlendirmeleri: Sakarya Üniversitesi öğrencileri örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/98648 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, sosyal medyanın moda tüketicileri üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Son on yılda sosyal medya, yeni bir pazarlama boyutu yaratarak ve markalara çevrimici ürün ve hizmetler sunma izni vererek moda sektöründe önemli bir rol oynamaktadır. Günümüzde birçok moda markası, özellikle hızlı moda, reklam yoluyla sosyal medyada tüketicileri cezbetmektedir. Aslinda moda alanında sosyal medyanın ortaya çıkması, markalar ile tüketiciler arasındakı iletişimin yolunu değiştirmektedir. Bir yandan tüketicileri markaya yaklaştırıyor, etkileşimi kolaylastırıyor ve markalar ile tüketiciler arasındakı güveni ve bağlılığı artırır. Diğer yandan tüketicilere, üruü ve hizmetleri farkli bakiş acılarından tartişma ve değerlendirme firsatı verir. Son zamanlarda internet kullanımının artmasıyla tüketiciler moda ürünlerini sosyal medyanın tüketicilerin hayatında yaptığı değişimin derecesini bilmek çok önemli hale geldi. Ancak, sosyal medyanın moda pazarlamasına entegrasyonundan bu yana ınsanların yaşam tarzları üzerinde önemli bir etki görübilemektedir. Aslında, moda tüketicilerin kararı, sosyal medyadaki bilgilerin mevcudiyeti nedeniyle etkilenmektedir. Çalışma, sosyal medyanın moda tüketicisinin davranışları üzerindeki etkisine dair daha fazla teorik anlayışa katkıda bulunuyor. Araştıma, iletişim ve medya bölümünden moda tüketicisi ve sosyal medya kullanıcı olan Sakarya Üniversitesi öğrencilerini yapılmaktadır. Katılımcıların toplanan veriler analız edilmiş ve SPSS tek yönlü varyans frekans ile yorumlanmıstır. Hedefe ulaşmak için kullanılan araştırma yöntemi ankettir. Çok sayıda bireye ulaşmak faydalıdır ve tüketicilerle ilgil nicel verileri sağlayabılır. |
|
dc.description.abstract |
The Purpose of this study was to investigate on the impact of social media on fashion consumers. In the last decade, social media has been playing an important role in fashion business by creating a new dimension of marketing and permitting to brands to introduce products and services online. Today, many fashion brands, especially fast fashion attract consumers on social media via advertisement. In fact, the emergence of social media in fashion changed the way of communication between brands and consumers. On one hand, it brings consumers to the brand closely, facilitates interaction and increase trustiness and loyalty. On another hand, it gives consumers an opportunity to discuss and evaluate products and services from different perspectives. Recently, with the increase usage of internet, consumers spend a lot of time exploring fashion products on social media. However, since the integration of social media in fashion marketing, a significant impact on people's lives style can be seen. Therefore, it has become crucial to know the degree of change that social media made in consumers' life. The study contributes to a further theoretical understanding of social media's impact on fashion consumer's behavior. The research included Sakarya University Students those are fashion consumers and social media users from communication and media department. The data collected from participants was analyzed and interpreted by SPSS frequency. To reach the target, the research method used is survey. It is useful to reach a large number of individual and it can provide quantitative data related with consumers. |
|
dc.format.extent |
xviii, 124 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
İngilizce |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Sosyal Medya |
|
dc.subject |
Tüketici |
|
dc.subject |
Moda |
|
dc.subject |
Moda Tüketicisi |
|
dc.subject |
Tüketici Davranısı |
|
dc.subject |
Reklam |
|
dc.title |
Fashion consumers' views and evaluation on social media as a tool for online advertisement: A sample case on Sakarya University students = Online reklam aracı olarak sosyal medyada moda tüketicilerin görüşmeleri ve değerlendirmeleri: Sakarya Üniversitesi öğrencileri örneği |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi Institute of Social Sciences, Public Relations and Advertisement , |
|
dc.contributor.author |
Tamoude, Chamssoudine Bahari |
|
dc.relation.publicationcategory |
Yüksek Lisans |
|