dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Metin Işık |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-14T13:10:25Z |
|
dc.date.available |
2022-12-14T13:10:25Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Bilici, Erdal. (2021). Şehir inovasyonu bağlamında markalaşma süreci: Sakarya örneği = Brandıng process in the context of city innovation: Sakarya case. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/98633 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Marka kurum ya da kuruluşları belirginleştirmektedir. Bu yüzden marka olmak kurum ve kuruluşlara yüksek düzeyde değer elde etme fırsatı sunabilmektedir. Bir kentin marka haline gelebilmesi iktisadi, siyasi ve kültürel açıdan kentin bütün verilerinin kitlelerin zihninde konumlanmasına öncülük edebilmektedir. Küreselleşme ve inovasyon etkisine paralel olarak kentler kendi aralarında rekabet halinde olabilmektedirler. Kentler ülkelerindeki şirketlere benzer biçimde, kaynaklarını diğer hizmetlerden daha belirgin hale getirerek inovasyonun da katkısıyla kolay bir biçimde tanıtabilmektedirler. Bir şehir inovasyon uygulamalarıyla ziyaretçilerin ilgisinin kendisine yönelmesini sağlayabilir ve bu, kentin hızlı bir şekilde markalaşmasını sağlayabilir. Dolayısıyla bu araştırma, Sakarya'nın markalaşma sürecinde inovasyonun sağladığı katkıları belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada marka, markalaşma ve inovasyon tanımları ele alınmış sonrasında Sakarya'nın markalaşma gücü irdelenmiş ve Sakarya için şehir inovasyonu bağlamında markalaşma sürecinde tavsiyelere değinilmiştir. Sakarya'daki kent sakinlerine uygulanan bu araştırmada 384 bireyle yüzyüze ve online anket metoduyla veri elde edilmiştir. Sakarya'nın inovasyon doğrultusunda marka imajı tespit edilmeye çalışılmıştır. Veriler SPSS uygulamasında incelenmiştir ve Sakarya'nın olumlu bir imajı yansıttığı ölçülmüştür. Sakarya'nın gerek olumlu bir imaja sahip sakin, temiz, yaşanabilir, kültürel olarak ilerlemiş gerekse modern bir görünümü yansıttığı ayrıca pek çok değeri de içinde barındırdığı sonucu elde edilmiştir. Sakaryalıların hoşgörülü, girişimci, yardımsever ve çalışkan olduğu analiz edilmiştir. İnovasyon hakkında yeterli uygulamaların ve bilgilendirmelerin olmadığı son olarak çalışma sonucunda tespit edilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
The brand clarifies the organizations. Being a brand can offer institutions and organizations the opportunity to obtain a high level of value. The ability of a city to become a brand can lead to the positioning of all the data of the city in the minds of the masses in terms of economy, politics and culture. In parallel with the effects of globalization and innovation, cities can compete with each other. Cities can easily promote their resources with the contribution of innovation by making their resources more prominent than other services. A city can attract the attention of visitors with its innovation practices and this can lead to rapid branding of the city. This research aims to determine the contributions of innovation in Sakarya's branding process. In the research, the definitions of brand, branding and innovation were discussed, then the branding power of Sakarya was examined and recommendations were mentioned in the branding process for Sakarya in the context of city innovation. In this study, data were obtained by face-to-face survey method with 384 individuals. Sakarya's brand image was tried to be determined in line with innovation. The data were analyzed in the SPSS and it was measured that Sakarya reflects a positive image. It has been concluded that Sakarya reflects both a calm, clean, livable and modern appearance with a positive image. It has been analyzed that Sakarya people are tolerant, enterprising, helpful and hardworking. It has been determined that there are not enough practices and information about innovation. |
|
dc.format.extent |
viii, 123 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
İnovasyon |
|
dc.subject |
Markalaşma Süreci |
|
dc.subject |
Marka |
|
dc.subject |
Innovation |
|
dc.subject |
Branding Process |
|
dc.subject |
Brand |
|
dc.title |
Şehir inovasyonu bağlamında markalaşma süreci: Sakarya örneği = Brandıng process in the context of city innovation: Sakarya case |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Bilici, Erdal |
|
dc.relation.publicationcategory |
Yüksek Lisans |
|