Bu çalışmada kültür endüstrisi kuramı perspektifinde dijital okuma deneyimi sunan Booktube kanallarına katılım eğilimi analiz edilmiştir. Çalışmanın evreni, Booktuber'lar ve Booktube takipçileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini Kitap Dünyam, Mine'nin Kitap Önerileri ve Ayşe Ümit Karabacak Booktube kanalları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama tekniği olarak anket ve yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Bu veri toplama tekniklerinden elde edilen veriler, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi metoduyla analiz edilmiştir. Analizlerden elde edilen bulgular; Booktube mecrasına katılım motivasyonu, Booktube mecrasına katılımın sağladığı kazanımlar, nitelikli bir Booktube videosunun özelliklerini tanımlama ve Booktube içeriklerini takip etme açısından karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonucunda Booktuber'ların ve Booktube takipçilerinin Booktube'da bulunma motivasyonlarının farklılıklar içerdiği görülmektedir. Buna bağlı olarak her iki grubunda takip ettiği video içeriklerinde, Booktube mecrasından elde ettiği kazanımlarında ve nitelikli Booktube videosu tanımlarında birtakım benzerlikler ve farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Booktuber takipçilerinin online okuma kulübü ve okuma etkinliklerine katılım sağlama eğilimleriyle Booktuber'ların önerdiği kitapları okuma eğilimleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Çalışmanın ilgi çeken sonuçlarından bir diğer nokta ise; Booktube mecrasının diğer sosyal ağlarla kurduğu ilişkili ve bu ilişkinin sonucu olarak, kitabın nasıl metaya dönüştürüldüğünün belirlenmesidir. Sosyal ağlarda kitabın tüketim objesine dönüşmesi, beğeni nesnesi sayılması ve fenomenleşme aracı olarak kabul görmesi metalaştırmayı artırmaktadır. Kitabın bu tüketim dolaşımından çıkması ve metalaşmaması için atılması gereken adımlar tartışılmıştır.
In this study, the tendency to participate in Booktube channels has been analyzed from culture industry theory. The universe of the study consists of Booktubers and Booktube followers. The study sample consists of Kitap Dünyam, Mine's Book Suggestions, and Ayşe Ümit Karabacak Booktube channels. Questionnaire and semi-structured interviews were used as data collection techniques. The data were analyzed with the content analysis method. Findings from the analysis; The motivation to participate in the Booktube channel, the benefits of participating in the Booktube channel, defining the features of a qualified Booktube video, and following the Booktube contents were compared. Furthermore, it is seen that the motivations of Booktubers and Booktube followers to be on Booktube differ. Accordingly, it has been determined that there are some similarities and differences in the video content that both groups follow, the gains they get from the Booktube channel, and the definitions of qualified Booktube videos. There is a significant relationship between the tendency of Booktuber followers to participate in online reading clubs and reading activities. The study is the relationship between Booktube and other social networks. As a result of this relationship, it is determined how the book is transformed into a commodity. The transformation of the book into an object of consumption in social networks, its acceptance as an object of admiration, and its acceptance as a means of phenomena increase commodification. The steps to be taken for the book to get out of this consumption circulation and not be commodified have been discussed.