Alevi Bektaşi inancı ağırlıklı olarak sözlü kültür ile kuşaktan kuşağa aktarılan, bünyesinde çeşitli inançların izlerini taşıyan ve merkezine insanı alarak Anadolu ve Balkanlarda varlığını asırlardır sürdürmektedir. Bu inancın ibadet uygulamasının vazgeçilmez bir unsuru olan cem törenleri, hem inanç pratiklerinin hem de müziğin aktarımı ve devamlılığı açısından önemli bir yere sahiptir. Bunun yanında cemlerde yer alan eserler, müzikal anlamda tasavvufi Türk halk müziğinin repertuvarını oluşturması bakımından önem arz etmektedir. "Otman Baba Süreği Cemlerinde İcra Edilen Nefes ve Semahların Tespiti ve Değerlendirilmesi. Köşençiftliği Köyü ve Türkgücü Köyü Örneği" konu başlığı ile ele aldığımız bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Giriş (birinci) bölümünde; Alevilik, Bektaşilik, Babailik gibi kavramlara değinilmiş, Otman Baba'nın tarihi kimliği ve Edirne ve Tekirdağ'da bulunan sürek toplulukları hakkında genel bilgiler verilmiş; daha sonra araştırmanın amacı, elde edilen verilerin literatür özeti, araştırmanın yöntemi, evreni örneklemi, varsayımı ve sayıltıları açıklanmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde Alevi Bektaşi inancı ve cem ibadetleri kapsamında cem teriminin etimolojisi ve anlamı, cem ibadeti ve cemlerde icra edilen eserlerin türleri hakkında genel bilgiler verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde, çalışma sahasına konu olan yörelerde gerçekleşen cemlerde icra edilen semah ve nefeslerin tespit edilerek müzikal olarak incelenmesi ana başlığı altında tarafımızca yazılmış notalar bulunmakta olup, bu eserlerin melodik ve ritmik ve makamsal yapıları, form özellikleri değerlendirilmiş ve sonuca gidilmiştir. Sonuç bölümünde, çalışmada yer alan tüm veriler değerlendirilmiş, genel çıkarımlar elde edilerek bu çıkarımlar bir bütün olarak ortaya konulmuştur. Çalışmanın ekler bölümünde ise cem ibadeti gerçekleşirken okunan dualar, cem ortamında çekilen fotoğraflar verilmiştir.
The Alevi Bektaşı faith has been passed mainly by oral culture, from generation to generation, with traces of various beliefs in it, and has taken people to the center of it and has lasted in Anatolia and the Balkans for centuries. The cem ceremonies, an essential element of the worship practice of this faith, have an important place for the transfer and continuity of both faith practices and music. In addition, the songs in the communities are important in terms of the musical repertoire of Turkish Sufi Folk Music. "Determination and Evaluation of Nefes and Whirl made in the Cem of Otman Baba Pursuance. Köşençiftliği and Türkgücü Village Example" This study, which we discussed with the topic, consists of three sections; the introduction (first) section, provides an overview of the historical identity of Otman Baba and the current communities in Edirne and Tekirdağ; then the purpose of the research is explained, the literature summary of the data obtained, the method of research, the sampling of the universe, the assumption and the numbers. The second part of the study provides an overview of the etymology and meaning of the term Cem under the faith of Alevi Bektaşi and the worship of Cem, and the types of works performed in the communities. In the third part of the study, there are notes written by us under the main topic of the examination of the whirl and nefes (type of sufi music) performed in working area in the in the Cem that are subject of the study and the melodic, rhythmic and maqam structures, form characteristics are evaluated and concluded. In the result section, all data in the study has been evaluated, overall deductions have been obtained and these deductions have been found as a whole. In addition to the study, the prayers said during Cem worship and photographs taken in the cem environment.are submitted.