Su, su kaynakları ve rekabet kavramları günümüzde en popüler kavramlar arasında yer almaktadır.Suyun insan ve tüm canlılar için yaşamsal önemi, sağlık ve beslenme konularında gittikçe daha fazla yer almakta iken, su kaynaklarının ise yeryüzündeki potansiyelinin iklim değişiklikleri ve diğer olumsuzluklar ile gün geçtikçe azalması, suyun varlığının sürdürülmesi hususu dünya gündeminin önemli bir konusu olmaktadır. Su günümüzde stratejik bir kaynaktır. Ambalajlı su endüstrisi bağlamında; sürdürülebilir rekabet üstünlüğü sağlamanın dayanaklarının kaynaklara dayalı görüş çerçevesinde araştırılması, tezin amacını oluşturmaktadır. Ambalajlı su endüstrisinde rekabet üstünlüğü sağlamanın dayanaklarının neler olduğu araştırmanın temel sorunsalını oluşturmaktadır. 1. bölümde su neden stratejik bir kaynak olarak önemlidir? ve 2. bölümde su endüstrisinde rekabet üstünlüğünün dayanakları nasıl açıklanabilir? sorularına verilen literatür araştırması yanıtları ile tezin temel sorunsalına ulaşabilmek için 3. bölümde su endüstrisinde rekabet üstünlüğünün doğrudan / içsel dayanakları nelerdir? ana temasını oluşturan soru doğrultusunda yapılan analiz sonuca ulaştırmaktadır. Tezin araştırma yöntemi olarak nitel analiz seçilmiş ve yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi ile verilerin toplanması sağlanmıştır. Su endüstrisinin rekabet üstünlüğünü sağlama konusunda gösterebileceği argümanlar için; endüstride faaliyet gösteren 8 firmanın üst düzey 11 yöneticisi ile yapılan mülakatlar çerçevesinde, elde edilen veriler kaynaklara dayalı görüşün argümanlarıyla su endüstrisinde rekabet üstünlüğünün doğrudan / içsel dayanakları nelerdir? sorusu bağlamında analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ambalajlı su endüsrtrisinde sürdürülebilir rekabet üstünlüğünün sağlanmasında; firmaların doğrudan / içsel dayanakları, yani kaynaklara dayalı yaklaşımın argümanları olan firma kaynaklarını oluşturan finansal kaynaklar, fiziksel kaynaklar ve insan kaynakları ile bu kaynakları kullanabilme yetkinliklerine yönelik elde ettikleri fırsatların etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The concepts of water, water resources and competition are among the most popular concepts today.While the vital importance of water for humans and all living things is getting more and more in health and nutrition issues, while the potential of water resources on the earth decreases day by day, The issue of maintaining the existence of water is an important topic of the world agenda. Water is a strategic resource today. In the context of the packaged water industry; The aim of the thesis is to investigate the basis of achieving sustainable competitive advantage within the framework of resources. What is the basis of providing competitive advantage in the packaged water industry is the main problematic of the research. Why is water important as a strategic resource in part 1? How can the basis for competitive advantage in the water industry be explained in chapter 2 and 2? What are the direct / intrinsic bases of competitive advantage in the water industry in chapter 3 in order to reach the basic problem of the thesis with the literature research answers given to the questions? The analysis made in line with the question forming the main theme leads to the conclusion. Qualitative analysis was chosen as the research method of the thesis and data was collected by semi-structured interview method. For the arguments that the water industry can show in terms of providing competitive advantage; What are the direct / intrinsic bases of competitive advantage in the water industry with the arguments of the sources based opinion, in the framework of interviews with the top 11 executives of 8 firms operating in the industry? It was analyzed in the context of the question. As a result of the analysis, in ensuring the sustainable competitive advantage in the packaged water industry; It has been concluded that the firms' direct / internal bases, that is, the financial resources, physical resources and human resources, which are the arguments of the resource-based approach, and their opportunities to use these resources are effective.