Açık Akademik Arşiv Sistemi

İşveren markasının satış elemanlarının örgütsel bağlılığı üzerindeki etkisine ilişkin bir araştırma = A study on the effect of employer brand on the organizational commitment of sales persons

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Semih Okutan
dc.date.accessioned 2022-12-14T12:14:24Z
dc.date.available 2022-12-14T12:14:24Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Başar, Onur. (2022). İşveren markasının satış elemanlarının örgütsel bağlılığı üzerindeki etkisine ilişkin bir araştırma = A study on the effect of employer brand on the organizational commitment of sales persons. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/98506
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract İşveren markası, işyerinde olumlu bir atmosfer oluşturmaya destek olan, günümüz rekabet koşullarında işletmelere insan kaynakları açısından rekabet avantajı sağlayan önemli bir unsurdur. Başarılı bir işveren markası imajı oluşturabilen işletmelerde çalışanların örgütsel bağlılıkları yükselmektedir. Ayrıca potansiyel insan kaynağı ihtiyacında kalifiye elemanları işletmeye çekebilecek bir cazibe de yaratmaktadır. Pazarlama açısından bakıldığında ise özellikle satış elemanlarının çalıştıkları kurumlardaki işveren markası uygulamalarına yönelik değerlendirmeleri mutlaka incelenmesi gereken bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı bazı işletmeler için en önemli insan kaynağı unsurlarından biri olan satış elemanları özelinde işveren markası uygulamaları ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin ortaya konmasıdır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın saha araştırması kısmında nicel araştırma yöntemi temel alınmış ve veri toplama aracı olarak online anket kullanılmıştır. Kolayda örnekleme ile ulaşılan 251 satış elemanına örgütsel bağlılık, işveren markası ve ücret/yan haklara ilişkin ölçek soruları yöneltilmiş ve elde edilen veriler temel istatistiki analizlerin yanı sıra regresyon ve korelasyon analizlerine tabi tutulmuştur. Araştırmanın bulgularına göre araştırmanın katılımcıları olan satış elemanlarının işveren markası algıları ve örgütsel bağlılık seviyeleri yüksek olarak tespit edilmiştir. İşveren markasının alt boyutları ve ücret/ yan haklar değişkenlerinin örgütsel bağlılık üzerindeki çoklu regresyon etkileri incelendiğinde, yönetimden memnuniyet ve algılanan firma imajının örgütsel bağlılık üzerinde etkisi olduğu görülmektedir. Ancak ilişki memnuniyeti ile ücret ve yan haklar değişkenlerinin örgütsel bağlılığa bir etkisi saptanamamıştır. Tekli regresyon sonuçlarına göre ise tüm değişkenlerin örgütsel bağlılıkla istatistiki olarak anlamlı bir ilişkisi vardır. Çalışmanın bulgularının özellikle satış elemanlarının motivasyonu üzerinde yapılan çalışmalara ve uygulamacılara katkısı olacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstract Employer brand is an important element that helps to create a positive atmosphere in the workplace and provides a competitive advantage to businesses in terms of human resources in today's competitive conditions. Organizational commitment of employees increases in businesses that can create a successful employer brand image. In addition, it creates an attraction that can attract qualified personnel to the enterprise in the need of potential human resources. From a marketing point of view, especially the evaluations of salespeople regarding employer branding practices in the institutions they work for, emerges as a subject that must be examined. In this direction, the aim of the study is to reveal the relationship between employer brand practices and organizational commitment in particular for salespeople, which is one of the most important human resource elements for some businesses. For this purpose, the quantitative research method was taken as a basis in the field research part of the study and an online questionnaire was used as a data collection tool. Scale questions about organizational commitment, employer brand and wages/benefits were asked to 251 salespeople, who were selected by convenience sampling, and the data obtained were subjected to regression and correlation analyzes as well as basic statistical analyses. According to the findings of the research, the employer brand perceptions and organizational commitment levels of the sales personnel, who are the participants of the research, were determined to be high. When the multiple regression effects of employer brand sub-dimensions and wage/benefit variables on organizational commitment are examined, it is seen that satisfaction with management and perceived company image have an effect on organizational commitment. However, there was no effect of relationship satisfaction and wage and fringe benefits variables on organizational commitment. According to the results of single regression, all variables have a statistically significant relationship with organizational commitment. It is thought that the findings of the study will contribute to the studies on the motivation of the sales personnel and to the practitioners.
dc.format.extent vii, 77 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject işveren Markası,
dc.subject Örgütsel Bağlılık,
dc.subject Ücret ve Yan Haklar,
dc.subject EmployerBrand,
dc.subject OrganizationalCommitment,
dc.subject Salary and fringe benefits,
dc.title İşveren markasının satış elemanlarının örgütsel bağlılığı üzerindeki etkisine ilişkin bir araştırma = A study on the effect of employer brand on the organizational commitment of sales persons
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı
dc.contributor.author Başar, Onur
dc.relation.publicationcategory Yüksek Lisans


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/