Açık Akademik Arşiv Sistemi

Türk ve yabancı öğrencilerin muhasebe eğitimine ilişkin görüşleri: Sakarya Üniversitesi örneği = Turkish and foreign students' views on accounting education: the case of Sakarya University

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Şule Yıldız
dc.date.accessioned 2022-12-14T12:14:23Z
dc.date.available 2022-12-14T12:14:23Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Sharifi, Khal Mohammad. (2022). Türk ve yabancı öğrencilerin muhasebe eğitimine ilişkin görüşleri: Sakarya Üniversitesi örneği = Turkish and foreign students' views on accounting education: the case of Sakarya University. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/98501
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışma Sakarya Üniversitesi İşletme Ve Siyasal Bilgiler Fakültesinde lisans seviyesinde eğitimlerini devam eden, en az bir muhasebe dersi alan Türk ve yabancı uyruklu öğrencilerin muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları ve beklentilerini incelemek amacıyla ele alınmıştır. Çalışmanın muhasebe alanında literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Nicel bir çalışma olarak ele alınan bu çalışmada anket yöntemiyle veriler elde edilmiştir. Çalışma 2020-2021 akademik eğitim yılının bahar döneminde aktif şekilde eğitimini sürdüren öğrencilere yapılmıştır. 125'i Türk öğrenci ve 75'i yabancı uyruklu öğrenci olmak üzere toplam 200 Öğrenci tarafından anket yanıtlanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 paket programıyla analiz edilmiştir. Demografik özelliklere ait veriler Frekans ve yüzdesel olarak özetlenirken, muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları ve beklentiler alt ifadelerle birlikte ortalama şeklinde özetlenmiştir. Ayrıca bakış açısı ve beklenti ifadelerine yönelik farklı bağımsız değişkenler açısından Manv-whitney U testi ve kruskal-wallis H test yöntemiyle fark analizi yapılarak hipotezler test edilmiştir. Elde edilen bulguların ortalamasına bakıldığında genel olarak öğrencilerin muhasebe eğitimine yönelik bakış açılarının ve ve beklentilerinin olumu olduğu tespit edilmiştir. Ancak Türk öğrencilerin yabancı uyruklu öğrencilere göre muhasebe eğitimine yönelik bakış açısı ve beklenti değişkenlere ait ifadeler verdikleri ortalama puanın biraz yüksek olduğu görülmüştür. Fark analizlerinde elde edilen bulgulara bakıldığında öğrencilerin uyruklarına göre muhasebe eğitimine ilişkin bakış açıları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ancak ortalama puanlara bakıldığına Türk öğrencilerin ortalama puanı 113,142iken, yabancı uyruklu öğrencilerde ortalama puan 79,43'tür. Yani Türk öğrencilerin yabancı öğrencilere göre muhasebe eğitimine yönelik bakış açılarının yüksel olduğu görülmektedir.
dc.description.abstract This study was carried out in order to examine the perspectives and expectations of Turkish and foreign students, who have taken at least one accounting course at the faculty of business and Political Sciences at Sakarya University, towards accounting education. In fact, this research is to contribute to the literature in the field of accounting. In this study, which is considered as a quantitative study, data were obtained by questionnaire method. The study was conducted with students who continue their education actively in the spring semester of the 2020-2021 academic year, and a total of 200 students, 125 Turkish students and 75 foreign students, answered the questionnaire. The obtained data were analyzed with the SPSS 22 package program. While the data on demographic characteristics are summarized as frequency and percentage, the outlook and expectation towards accounting education are summarized as average with sub-expressions. In addition, the hypotheses were tested by performing difference analysis with the Manv-whstney U test and the kruskal-wallis H test method in terms of different independent variables for the expressions of view and expectation. Looking at the average of the findings, it has been determined that there is a positive attitude and expectations of the students towards accounting education in general. However, it has been observed that the average score of Turkish students in terms of the variables of perspective and expectation towards accounting education is slightly higher than foreign students. Considering the findings obtained in the difference analysis, it was determined that there was a statistically significant difference between the students' perspectives on accounting education according to their nationality. However, considering the average scores, the average score for Turkish students is 113,142, while the average score for foreign students is 79,43. In other words, it is seen that Turkish students have higher perspectives on accounting education compared to foreign students.
dc.format.extent x, 98 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Muhasebe,
dc.subject Muhasebe Eğitimi,
dc.subject Muhasebe Eğimine Bakış,
dc.subject Muhasebe Eğitiminden Beklenti,
dc.subject Accounting,
dc.subject Accounting Education,
dc.title Türk ve yabancı öğrencilerin muhasebe eğitimine ilişkin görüşleri: Sakarya Üniversitesi örneği = Turkish and foreign students' views on accounting education: the case of Sakarya University
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Muhasebe Finansman Bilim Dalı
dc.contributor.author Sharifi, Khal Mohammad
dc.relation.publicationcategory Yüksek Lisans


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/