Bu çalışma ile okul polisi olarak görev yapan polis memurlarının okul polisi uygulamasına yönelik algılarının araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada, Bursa ilindeki ilk ve orta öğretim okullarında görev yapan okul polislerinden çalışma grubu oluşturulmuş ve bu polis memurlarıyla mülakat yapılmıştır. Nitel araştırma modeli, olgu bilim araştırma deseni ve ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma desenlerinden araştırmanın doğasına uygun olan olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada yapı bakımından standartlaştırılmış açık uçlu mülâkat; verilerin çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden kategorisel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okul polisi uygulamasının önemli bir uygulama olmakla birlikte, okul güvenliğinin daha etkin olarak sağlanması için milli eğitim bakanlığına, okul yönetimine, öğretmenlere, ebeveynlere, öğrencilere ve emniyet müdürlüğüne bir takım öneriler getirilmiştir.
In this research, a different approach to school safety: school police practices were investigated. The research’s been made to examine application the school police perception of school safety and the school police. In this research, had been composed working group with school police who to work to do in elementary and secondary schools. And to had an interview with this police officer. Research qualitative research model, cases of scientific research designs and criteria sampling method was used. In this study, data on from seven school police, developed by researchers form was collected by interview. Content analysis of the data obtained is used in resolving.