dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Ünal Uysal |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-28T08:42:34Z |
|
dc.date.available |
2022-01-28T08:42:34Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Tekin, Kemal. (2020). Gaz türbinleri kanatlarındaki soğutma tekniklerinin araştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/97094 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Gelişmiş modern gaz türbinleri ısıl verim ve yüksek güç çıkışı sağlayabilmek için yaklaşık 1400 C° gibi metal bileşenlerin mekanik özelliklerinin azalarak yumuşamaya başladığı yüksek sıcaklıklarda çalışmaktadırlar. Türbin giriş sıcaklığı arttıkça kanatların da maruz kaldığı ısı da artmakta ve bu ısıl artışın etkisiyle kanatların malzeme, tasarım ve kaplama özellikleri de değişiklik göstermektedir. Bu etkiler sonucunda ise yorulma, korozyon ve çatlak oluşumu olarak karşımıza çıkmakta ve böylece kullanım giderlerinin artarak gaz türbinlerin genel kullanım ömrünü azaltmaktadır. Bu noktada türbin kanatlarının malzeme yapılarındaki iyileştirmeler ve kaplama yöntemleri geliştirilmiş ve ayrıca kanat yüzeylerini ve iç yapısını modifiye ederek sistem tarafından kullanılan soğutucu akışkan ile soğutma yöntemleri ve kanat tasarımları geliştirimişir. |
|
dc.description.abstract |
Keywords: Gas turbine, turbine blade cooling, surface coating The advanced modern gas turbines are operated at high temperatures which the mechanical properties of metal components such as about 1400 °C are reduced and softened to provide thermal efficiency and high-power output. As the turbine section temperature increases, the heat from which the wings are exposed also increases and the material, design and coating types of the wings are affected by this thermal increase. Because of these effects, fatigue, corrosion and crack formation is seen as a result, and thus increase the usage costs of gas turbines reduce the overall useful life. At this point, improvements in the material structures of the turbine blades and the coating methods have been developed, and in addition, by refining the blade surfaces and internal structure, cooling methods and new blade designs are developed. |
|
dc.format.extent |
xi, 113 yaprak : grafik, tablo; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Gaz türbinleri |
|
dc.subject |
türbin kanat soğutma |
|
dc.subject |
yüzey kaplama |
|
dc.title |
Gaz türbinleri kanatlarındaki soğutma tekniklerinin araştırılması |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Tekin, Kemal |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|