Açık Akademik Arşiv Sistemi

Destek vektör makinesi tabanlı teknik seçmeli ders öneri sistemi: Bilgisayar mühendisliği örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi M. Fatih Adak
dc.date.accessioned 2022-01-28T08:42:28Z
dc.date.available 2022-01-28T08:42:28Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Ercan, Serpil. (2020). Destek vektör makinesi tabanlı teknik seçmeli ders öneri sistemi: Bilgisayar mühendisliği örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/97079
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Üniversitenin belli dönemlerinde zorunlu derslerin dışında teknik seçmeli derslerde yer almaktadır. Lisans düzeyinde okuyan öğrencilerin kredilerini doldurmaları için belli sayıda teknik seçmeli ders almaları gerekmektedir. Ancak öğrencilerin hangi teknik seçmeli dersi alacağına yönelik bir yönlendirme olmadığı için kendi alanı ile pek ilgili olmayan dersleri seçmektedirler ya da seçmiş oldukları derslerde başarısız olabilmektedirler. Bu çalışmada, Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesinde bulunan Bilgisayar Mühendisliği bölümünde okuyan öğrencilere yönelik teknik seçmeli dersler önerebilecek web tabanlı bir sistem geliştirilmiştir. Bu sistem yardımıyla kararsız olan birçok öğrenci için kendi ilgi alanlarına uygun teknik seçmeli dersleri seçmeleri sağlanacaktır. Yapay öğrenmenin popüler olduğu günümüzde birçok farklı öğrenme tekniği kullanılmaktadır. Bunlar destekli, desteksiz ve takviyeli öğrenme olarak bilinmektedir. Eldeki verilerin çıktıları belli olduğu durumda destekli veya kısmen de olsa takviyeli öğrenme kullanılabilir. Bu öğrenmede en etkili metotlardan biri olan Destek Vektör Makineleri kullanılmıştır. Web tabanlı sistem Asp.Net MVC ortamında gerçekleştirilmiş olup Destek Vektör kütüphanesi olarak Accord.Net kullanılmıştır. Öğrencilerin zorunlu dersleri girdikten sonra arka planda çalışan model başarılı olabilecekleri seçmeli dersleri liste olarak getirmektedir. Genişletilmiş ve gelecek çalışma olarak sadece başarı notu değil, bunun yanında konu bazlı başarılar dikkate alınarak daha dinamik konu odaklı sistem geliştirilebilir.
dc.description.abstract In certain periods of the university, apart from compulsory courses, it takes part in technical elective courses. Students studying at the undergraduate level are required to take a certain number of technical elective courses to complete their credits. However, since there is no guidance on which technical elective courses students take, they choose courses that are not related to their departments. In this study, a web-based system has been developed that can offer technical elective courses for students studying in the Department of Computer Engineering at the Faculty of Computer and Information Sciences at Sakarya University. With the help of this system, many students who are unstable will be provided to choose technical elective courses suitable for their interests. Many different learning techniques are used today, where artificial learning is popular. These are known as supported, unsupported and reinforced learning. Supported or partially reinforced learning can be used when the outputs of the available data are certain. Support Vector Machines, one of the most effective methods, were used in this learning. The web-based system was implemented in Asp.Net MVC environment and Accord.Net was used as the Support Vector library. After students enter the compulsory courses, the model that runs in the background lists the elective courses that they can succeed. As an expanded and future study, a more dynamic subject oriented system can be developed by considering not only the success grade but also subject-based achievements.
dc.format.extent xiv, 96 yaprak : grafik, tablo; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Destek vektör Makineleri
dc.subject Desteksiz öğrenme
dc.subject Seçmeli ders önerisi
dc.subject Karar sistemleri
dc.title Destek vektör makinesi tabanlı teknik seçmeli ders öneri sistemi: Bilgisayar mühendisliği örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.contributor.author Ercan, Serpil
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/