Açık deniz platformları, gemilerdeki petrol ve gaz tankları, denizaltılar, gemi gövdeleri ve iskeleler gibi kıyı yapıları modern endüstriyel tesislerin önemli bileşenleridir. Bu yapılarda yangın kaçınılmaz bir durumdur ve yangından korunmak önemli bir yer tutar. Bu nedenle yangından sonra bu yapıların hızlı ve düşük maliyetle işlevsel hale getirilmesi önemli bir konudur. Bu çalışma, silindirik tankların başlangıç burkulmasını ve göçme kapasite değerlerini incelemek amacıyla, yangından sonra yangına karşı koruyucu boyanın (100, 200 ve 400 mikron) silindirik tanklar üzerindeki etkisini araştırmaktır. Burada, farklı sıcaklıklarda (300-450-600 ℃ (BS EN 1991-1-2: 2002)) yangın uygulanmıştır. Yangına karşı koruyucu boya kullanılmış ve dış basınç altında farklı sıcaklığa sahip üç grupta 22 laboratuvar örneği incelenmiştir. Farklı teoriler ve kodlar altında test sonuçları karşılaştırılmıştır. Bu çalışmada, içi veya içi-dışı 100 mikronluk boyalı örneklerin, burkulma yüklerinde herhangi bir fark olmadığı görülmüştür. Bununla birlikte, boya kalınlığı 200 mikron olduğunda, içi ve dışı boyanmış silindirik tanklar 450 dereceye kadar yangına dayanıklıdır ve ideal model gibi davranmaktadır. Ayrıca, boya kalınlığı 400 mikron olduğunda, dışı boyalı silindirik tanklar 450 dereceye kadar yangına dayanıklı olmaktadır. Bu numunelerin göçme yükleri ideal modelin toplam burkulma yükünden daha büyük olmakta, böylece bu deney numuneleri 450 derece yangından sonra kullanılabilmektedir.
Offshore platforms, oil and gas tanks in the ships, submarine and submersibles, bodies of ships, and coastal structures such as piers are important components of lifeline and modern industrial facilities. In these structures, fire is an inevitable position, and protecting it from fire takes an important place. therefore, it is an important issue to make these structures functional after the fire, quickly and with little cost. This study was to investigate the effect of verified Ani-Fire Paint (100, 200 and 400 microns) on cylindrical tanks after post-fire in order to examine the buckling and post-buckling of the cylindrical tanks. Herein, post-fire was introduced at different temperatures (300-450℃-600℃ (BS EN 1991-1-2:2002)). 22 laboratory specimens in three groups with verified Ani-Fire Paint and different Temperature under external pressure are examined. The results of testing under different theories and codes were compared. This study shows that inside or inside-outside 100-micron painted specimens did not show any difference with each other in the buckling load. However, when the paint thickness is 200-microns, the cylindrical tanks painted inside and outside are resistant to fire up to 450 degrees and behave like a ideal model. Furthermore, when the paint thickness is 400-microns, the cylindrical tanks painted outside are resistant to fire up to 450 degrees, because the collapse loads of these specimens are bigger than the overall buckling load of the perfect model. So, these can be used after 450 temperature fire.