dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Harun Reşit Yazğan |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-28T08:42:03Z |
|
dc.date.available |
2022-01-28T08:42:03Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Kılıç, Ecem Nükte. (2020). Araç rotalama probleminin sezgisel bir algoritma ile çözülmesi: Bir boya fabrikasında uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/97012 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Talepleri belirli olan müşterilere, depolardaki ürünlerin, standart kapasiteli araçlarla en kısa güzergâhı izleyerek dağıtım yapması problemine "Kapasite kısıtlı araç rotalama problemi (KK ARP)" denir. Bu tez çalışmasında, boya sektöründe faaliyet gösteren şirketin, depolarından yapılan günlük sevkiyatları için en uygun rotanın belirlenmesi problemi çözülmüştür. Amacımız müşteri taleplerini az mesafeli rota ile karşılamaktır. Bu amaçla Clarke ve Wright algoritması ile uyarlanmış Yerel Aramalı 2-opt Sezgisel Algoritma uygulanmıştır. Algoritma sonuçları ile firmanın gerçek sonuçları FRIEDMAN testi ile karşılaştırılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Keywords: Vehicle Routing Problem, Saving Algorithm, FRIEDMAN Test The Capacity limited vehicle routing problem (CC VRP) is the problem that customers with specific demands, distributing the products in the warehouses by following the shortest route with standard capacity vehicles. In this thesis, the problem of determining the most suitable route for daily shipments from the warehouses of the company operating in the paint industry is solved. Our goal is to meet customer demands with short distance route.To this end, the Clarke and Wright algorithm and a new Local Search 2-opt Heuristic Algorithm, were applied. The results of the algorithm and the real results of the company were compared with the FRIEDMAN test. |
|
dc.format.extent |
vii, 60 yaprak : grafik, tablo; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Araç Rotalama Problemi |
|
dc.subject |
Tasarruf Algoritması |
|
dc.subject |
FRIEDMAN Testi |
|
dc.title |
Araç rotalama probleminin sezgisel bir algoritma ile çözülmesi: Bir boya fabrikasında uygulama |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Kılıç, Ecem Nükte |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|