Açık Akademik Arşiv Sistemi

Ortaöğretimde muhasebe ve finansman eğitiminin vergi bilinci üzerindeki etkisi: Gebze örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Nermin Akyel
dc.date.accessioned 2022-01-27T13:23:16Z
dc.date.available 2022-01-27T13:23:16Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Özcan, Fatih. (2020). Ortaöğretimde muhasebe ve finansman eğitiminin vergi bilinci üzerindeki etkisi: Gebze örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/96983
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Devlet tarafından sunulan hizmetlerin büyük bir kısmı vergiler yoluyla finanse edilmektedir. Vergi bilincine sahip vatandaşlar, devletin vergi toplamasını kolaylaştıracaklar ve kamu hizmetlerinin finanse edilmesiyle ilgili problemlerin ortaya çıkmasının önüne geçeceklerdir. Her vatandaşın vergi bilincine sahip olması önemli olmakla birlikte, vergilendirme sürecinde etkin rol oynayan muhasebe meslek elemanlarının vergi bilincine sahip olması ayrıca önem arz etmektedir. Ortaöğretim kurumlarında muhasebe ve finansman eğitimi alan öğrencilerin her biri muhasebe meslek elemanı adayıdır ve bu öğrencilerin almış olduğu eğitimin vergi bilincine katkı sağlaması beklenmektedir. Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim kurumlarında muhasebe ve finansman eğitimi alan ve almayan öğrencilerin vergi bilinci farklılıklarını inceleyip, muhasebe ve finansman eğitiminin vergi bilincine katkısını tespit etmektir. Ayrıca, vergi bilincini arttırmak amacıyla okullarda yapılan vergi haftası çalışmalarının etkinliğini ortaya koymaktır. Araştırmada, verilerin elde edilmesi için yüz yüze anket yöntemi kullanılmış ve Kocaeli İlinin Gebze ilçesindeki 721 lise öğrencisine anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler için farklılık analizleri yapılmıştır. Farklılık analizleri yapılırken, farklı okul türleri, farklı sınıf düzeyleri, aynı okul türündeki farklı sınıf düzeyleri, öğrencilerin cinsiyetleri arasındaki farklılıklar incelenmiştir. Muhasebe ve finansman eğitimi alan ve almayan öğrenciler arasında vergi bilinci, vergi algısı ve vergi ahlâkı bakımından anlamlı farklılıklar olmadığı ve muhasebe ve finansman eğitiminin vergi bilincine katkısının olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda, ortaöğretim kurumlarında vergi haftasıyla ilgili yapılan çalışmaların da yeterli düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuçları göz önünde bulundurulduğunda, muhasebe ve finansman alanında, vergi bilinci konusu ders içeriklerinde ayrıca yer almalı ve vergiyle ilgili öğretimin yanında eğitim de verilmelidir. Ayrıca, vergi haftası etkinlikleri, bütün ortaöğretim kurumlarında etkili olacak şekilde ve öğrenci katılımı gözetilerek icra edilmelidir.
dc.description.abstract SUMMARY
dc.format.extent XI, 121 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Muhasebe ve Finansman eğitimi
dc.subject Vergi Bilinci
dc.subject Ortaöğretim kurumları
dc.title Ortaöğretimde muhasebe ve finansman eğitiminin vergi bilinci üzerindeki etkisi: Gebze örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Sakarya Üniversitesi, İşletme Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
dc.contributor.author Özcan, Fatih
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/