Din felsefesinin en temel konularından biri olan kötülük problemi, Tanrı'nın önbilgisi ve insan hürriyeti bağlamında ele alınmaktadır. Felsefe tarihi boyunca güncelliğini koruyan kötülük problemi, genellikle kötülüğün boyutundaki değişmelere bağlı olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, açık teizmde kötülük problemi hakkında bilgi eksikliğini gidermektir. Bu amaç dahilinde açık teizmin temel kaynağı olan "The Opennes God" adlı eser başta olmak üzere, Hasker'ın eserlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi bağlamında görüşme, konu ile ilgili literatür taraması ve analiz yapılmıştır. Analitik din felsefesi geleneği içinden, Tanrı'nın önbilgisi ve insan hürriyetinin bağdaşıp bağdaşmayacağı problemi bağlamında ortaya çıkan açık teizm, kötülük problemine karşı alternetif bir bakış açısı sunmaktadır. Öncelikle Kutsal Kitap'tan hareketle geleneksel Tanrı tasavvurunu eleştiren açık teistler, yeni bir Tanrı tasavvuru oluşturmuşlardır. William Hasker tarafından geliştirilen açık teizmin felsefi arka planı, kötülük problemine karşı sistemli ve tutarlı bir yol izlemektedir. Özellikle Tanrı'nın lütüf ve cömertliği sebebiyle risk alarak insanlara liberteryan özgürlük vermesi, ahlaki ve doğal kötülük karşısında sorumluluğu insanlara yüklemektedir. Geleneksel Tanrı tasavvuruna karşı açık teizmle benzer fikirler ileri süren süreç teizmi, birçok yönden birbiriyle karıştırılmaktadır. Bu probleme dikkat çeken Hasker, kötülük problemini ele alırken açık teizm ile süreç teizmini karşılaştırmalı olarak ele almaktadır. Hasker kötülük problemine karşı oluşturduğu "insan-dünya"sı bağlamında "özgür irade teodisesi" geliştirerek kötülük problemine karşı etkili bir çözüm yolu sunmaktadır.
SUMMARY